Aiwa-_- Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Etter å ha brukt linux en stund pga dårlig hardware og at jeg rett og slett var lei window$ så installerte jeg det igjen da jeg fikk meg en "brukbar" pc. Stappet i mitt lydkort som hadde fungert så tappert i linux og skulle endelig få spille litt (blir litt for lite med pinguin solitare i lengen...) Men her var det ingen lyd. Installerte driver til kortet (selv om dette skal være unødvendig) men fortsatt ingen lyd =\ Noen som har noen ville idere om hva dette kan være ? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 kanskje volumet står på demp (eller mute om du vil)? Lenke til kommentar
roac Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Etter å ha brukt linux en stund pga dårlig hardware og at jeg rett og slett var lei window$ så installerte jeg det igjen da jeg fikk meg en "brukbar" pc. Stappet i mitt lydkort som hadde fungert så tappert i linux og skulle endelig få spille litt (blir litt for lite med pinguin solitare i lengen...)Men her var det ingen lyd. Installerte driver til kortet (selv om dette skal være unødvendig) men fortsatt ingen lyd =\ Noen som har noen ville idere om hva dette kan være ? Hvis du lydkortet ble satt inn etter at du installerte Windows så kan det være at Windows deaktiverte tjenesten "Windows Audio" som en del av installasjonen, i så fall blir det merkverdig stille. Du kan gå på kommandolinja og skrive "net start" for å se om Windows Audio kommer opp som en av tjenestene som går. Hvis ikke: - Høyreklikk My Computer, velg Manage - Velg Services and Applications, så Services - Let fram Windows Audio i listen, og åpne så denne. - Sjekk at Startup type står til Automatic. - Trykk på Start-knappen Det skulle gjøre susen Lenke til kommentar
Aiwa-_- Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 lydkortet var i når jeg installerte og nei, er nok ikke satt til dempet.. (så dum er jeg nok ikke =\) Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 så dum er jeg nok ikke =\ ) damn! kanskje du ikke får lyd fordi du prøver å se stumfilm? det er bare en tin å gjøre: installere linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå