Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT Bravo, Hvilken IP telefon?

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal flytte, og har bestilt NGT Bravo 2000/400 i ny bolig. Ønsker å benytte dette til bla IP-Telefoni. Vurderer for tiden to leverandører, NGT og Telio. Er dette de beste (mest stabile) leverandørene?

Ut fra tidligere innlegg har jeg inntrykk av at Telio gir minst trøbbel. Da vi ringer ofte til utlandet er Telio et greit alternativ prismessig. (Akkurat nå bet. vi over 10lapper i året for ISDN siden det er det eneste vi kan få i dette huset.)

Hvordan er erfaringene mht oppstartstid (ventetid før du får summetone) og finnes det noe forsinkelse på disse linjene (slik som man av og til får på satelitt).

Selv om det skal være nok med 80 kbps har jeg forstått at 124 kbps er et mer realistisk tall. NGT Bravo burde jo være ok slik at man kan surfe og snakke samtidig??

På forhånd takk for råd og vink.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har NGT Bravo 2000/400 og IP-telefon fra Telio, og det fungerer perfekt.

Har aldri opplevd å måtte vente på summetone.

Forsinkelse derimot har jeg opplevd på samtaler til Australia, men det var det med den gamle fast-telefonen også.

Jeg har en Linksys-ruter og har aktivert QoS, med high priority på utgangen til Telio-modemet. Da påvirker ikke evt datatrafikk kvaliteten på samtalene.

Lenke til kommentar

Ringer du mye til utlandet bør du sjekke ut skype.

Eneste fordelen med å velge ngt er at du får en boks som prioriterer data/telefontrafikken din og 128kbit/s ekstra opphastighet.

Samtidig kan det være greit å kunne ringe til ngt hvis ting ikke virker, da kan de ikke skylde på breedbåndsleverandøren din. MEN telio har gode erfaringer med ngt brukere, de spør alltid etter isp-en din når du ringer, og svarer du ngt blir de gladere i tonefallet.

K

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt både NGT og Telio på mitt NGT bredbånd. Jeg startet med Telio, og hadde ingen problemer. Kom faktisk ikke på at jeg brukte IP telefon. Jeg skiftet så til nextphone, for å få litt mer uthastighet på bredbåndet, samt en faktura. Skuffelsen med NGT har vært stor, lang forsinkelse for hver samtale og har jevnlig "død" telefon. Jeg angrer på at jeg skiftet, men orker ikke skifte tilbake nå.

Lenke til kommentar

Hei,

Når det gjelder selve telefonen så vil jeg anbefale en Siemens S440 trådløs telefon. Den kan man benytte direkte med Skype ved å kjøpe et USB kort som overfører til telefonen. Da har man alt i ett. Både IP-telefoni og Skype.

Lenke til kommentar

jeg vet det er offtopic da, men du har ikke tenkt på telefonkort som du får kjøpt i Asia-butikker rundt om i landet. Nå vet jeg ikke hvor du ringer eller hvor mye du betaler. men for meg så har jeg gått over til telefonkort, koster 90-100kr i Kristiansand, ringetiden varierer endel pga av kort valg og destinasjons land, men har vel rundt 700minutter til singapore for 100kroner.

Frankie

Lenke til kommentar

Joda, telefonkort har vi brukt mye av. Dessverre er det endel juks med mange kort, da bla oppstartsavgiften kan være høy. Dessuten er kortet ubrukelig når det er en viss sum igjen på det. Det var mye tull, og til slutt gav min kone opp disse kortene.

Vi ringer i europa og nordamerika, og her vil IP telefoni uansett tilbyder bli langt billigere.

Endret av Walter
Lenke til kommentar

ah ok, da er det vel ikke så farlig med Ip telefoni egentlig, vi ringer mest Singapore og Australia her, jepp det er endel juks ute og går, endel kort sier at de skal gi så så mange minuter mens de ikke kan gi halv parten en gang, eller de "stjeler" minuter ifra deg.

Men det jeg syntes er kjekt er at man betaler 100kroner, har man brukt det opp så er det ikk mer man kan ringe for.

Frankie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...