Hr. Jenssen Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 - Dog SoldiersGanske bra film det og. 4534071[/snapback] Liker selv Dog Soldiers utrolig godt. Den føles så ekte ut, liksom. Det var en 2'er på vei en stund, og de hadde den oppført på IMDB, men nå er den tatt vekk. Tydelig vis kansellert. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 dere burde se the cave. Var helt talentløs. skuespill og plottet var til å le av. the descent beviser at det er på tide hollywood skjerper seg og tar litt fra europeiske/asiatiske filmer uten å lage ripeoff/versjoner. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Ja The Cave var helt grusom. Stemningen i filmen er så langt vekke fra det jeg kalle skrekkstemning at... Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor skaperne engang gadd å prøve å lage filmen. Det blir som om D12 plutselig hadde bestemt seg for spille black metal... Ohh jeg blir helt dårlig av tanken. Dette bilde av innsiden til en pc forklarer faktisk filmens stemning svært godt (mushi kan sikkert bekrefte?) Skikkelig spooky eller hva? Men The Descent er en av årets beste filmer. Endret 1. desember 2005 av Scarface^ Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg likte ikke filmen i det hele tatt. Den fungerer ikke som skrekkfilm, og slutten var skikkelig dårlig. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Mulig spoiler alert... Den første følelsen jeg satt igjen med etter å ha sett Descent var vel Hææ?? og den andre var "Uff og uff". Denne filmen var jo bare fylt til randen av standard "løpe rundt i mørket" klisjéer og det fantes jo ikke det spor av spenning og driv i filmen(med mindre man fortsatt blir skremt av kjedelige klisjéer...). Og historien/plot'et var jo nærmest ikke-eksiterende: Det meste spennende med historien var kanskje at venninen hadde hatt et forhold med mannen til "hoveddama". Et slikt høydepunkt er kanskje greit i såpeserier, men jeg må si at det duger dårlig i såkalte horrorfilmer som Descent. Og på hvilken måte var hoveddama's hallusinasjoner om datterens bursdag egentlig relevant for noe som helst? Greit nok at dama tippet litt over etter mannens og datterens død, men hva hadde den lange sluttsekvensen egentlig med dette å gjøre? Lenke til kommentar
embark Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Virker som en "hate it or love it"-film. Satser på å se den når den kommer på DVD. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Denne filmen var jo bare fylt til randen av standard "løpe rundt i mørket" klisjéer og det fantes jo ikke det spor av spenning og driv i filmen(med mindre man fortsatt blir skremt av kjedelige klisjéer...). Kan du nevne noen filmer hvor du ble skremt? Nesten alt det skumle i skrekkfilmer er klisjéer. Det som gjør filmer skumle for meg er en blanding av stemningen og filmens evne til å få meg til å glemme alt annet i verden. Den første faktoren går helst på smak og behag som man kan forklare. Fargene i filmen feks føltes veldig naturlige ut. Og samtidig 'gritty' som sammen lager en nice stemning. Og stemningen når de krøp gjennom den ekstremt trange grotta... Ohh så ekkelt. Det må være en av de mest ubehagelige scenen jeg har noengang sett. Men den siste faktoren er mer enn bare det. Teorien bak hvordan en film kan overtale hjernen min til å glemme alt annet fins jo ikke. Det går ikke ann å forklarer hvorfor det skjer. Jeg klarer det hvertfall ikke. Tv-serien Nip/Tuck for eksempel. Det var ikke før de siste 2-3 episodene i sesong 1 at jeg begynte å bli glad i karakterene, skikkelig nyskjerrig på hva som kom til å skje fremover, og få meg til å glemme omverden. Men The O.C. derimot, den serien klarte alt det etter første episode. Hvorfor? Jeg har ikke peiling. Noen bøker/filmer/serier er bare slik Og på hvilken måte var hoveddama's hallusinasjoner om datterens bursdag egentlig relevant for noe som helst? Greit nok at dama tippet litt over etter mannens og datterens død, men hva hadde den lange sluttsekvensen egentlig med dette å gjøre? For meg var sluttsekvensen ganske effektiv. Den fikk meg til å bli skikkelig glad og lettet når hun kom ut av hulen. Jeg kjente nesten smaken av frihet i munnen. Og når vi ble kastet tilbake i hulen ble følelsen av å vite at hun aldri kommer seg ut derifra skikkelig forsterket. Det var en mektig følelse som lett gjør opp for den teite scenen i bilen 2 sekunder tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå