Gå til innhold

The Descent Movie

aurstad

Anbefalte innlegg

Siden jeg likevel døgner tenkte jeg jeg skulle se en film ikveld - Lasta ned en forholdsvis tilfeldig film, sjekka IMDB.com og denne rariteten hadde faktisk en 7.8 score. For dere som ikke vet hva IMDB er så er det en database over det meste av film, samt brukerene kan rate en film 1-10. 7.8 er faktisk ganske høyt på imdb, så jeg tok sjansen og lasta den ned. :innocent:

http://www.imdb.com/title/tt0435625/

Plottet er ganske simpelt, 5 jenter drar på tur sammen og siden de liker litt ekstrem sport så skal de denne gangen ut på hule-klatring. Litt uforsiktighet, et lite jord-skred og vips er de sperret inne i hula. Etterhvert finner de ikke ut at de er alene - evolusjonen skippet et par hakk og de må sloss imot noen underjordiske menneske-lignende skapninger. Mer skal jeg ikke si..

Jeg vet kanskje plotet høres teit ut, men jeg ga filmen en sjanse. Jeg er ikke akkurat typen som blir lett skremt, men ikveld er jeg helt slått ut. Tror jeg rev hodetelefonene av hodet 3-4 ganger i ren skrekk og hylte som en liten skolejente.. :blush:

Med andre ord, ta dere tid til å se denne filmen. Kanskje dere ikke liker den like mye som meg, men uannsett er det ikke bortkastet tid. Lette litt etter reviews på nettet og alle er av samme oppfatning. :hmm:

Kanskje det er flere som har sett den som vil komme med innspill?

Endret av aurstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skulle ikke tilfeldigvis vite det norske navnet på filmen ?

Har sett masse dårlige skrekkfilmer i det siste, og ut i fra deg så høres dette ganske bra ut.

Edit: kom nettopp på at jeg har sett en anne film av samme regisør.

- Dog Soldiers

Ganske bra film det og.

Endret av zuco~
Lenke til kommentar

Riktig, Dog Soldiers er av samme regisør. Tror ikke filmen engang er påtenkt norske kinoer enda så hvis du er ute etter en med norske undertekster så må du nok smøre deg med tålmodighet til den kommer på DVD. Jeg er av den meningen at The Descent er en av de aller beste skrekkfilmene jeg har sett på leeenge!

Lenke til kommentar

En kompis så den på kino her i Irland for noen dager siden, og deler akkurat samme oppfatning som deg. Han sa at han kjedet seg litt i begynnelsen, men så tok den seg opp etterhvert. Han endte opp med å synes den er en av de beste grøssere han har sett.

Skal få sett den snart jeg også.

Lenke til kommentar

Nå har jeg også fått sett filmen. Jeg hadde høye forventninger, og de ble ikke helt oppfylt. Men likevel vil jeg si at den er bedre enn den gjennomsnittlige grøsser, iallefall blandt de som har kommet ut de siste årene.

Filmen begynner litt tregt, men tar seg opp sånn omentrent halvveis uti filmen. Den har ikke en haug med dårlige spesialeffekter som mange amerikanske grøsser-klisjeer har. Jeg skvatt også en del ganger, da skremselsscenene kom uventet og brått på. Filmen er absolutt verdt å se.

Vil gi den 7/10

Lenke til kommentar
Ingen andre som har sett den enda??

Tar litt tid å få tilsendt filmer fra nettbutikker vet du. Tviler på at det er så mange norsk e butikker som har den inne.

Du har nok rett i det. Foreløpig er det kun på britiske og irske kinoer man kan se filmen på lovlig vis.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Artig film ja. Har også kjøpt den britiske 2-disc utgaven, som jeg kikket på i helgen som var. Var langt blodigere enn jeg hadde ventet, mot slutten tar det jo fullstendig av. Plot og handling er omtrent ikke-eksisterende i filmen, men det er en rekke nervepirrende scener som gjør det spennende lell. Og noen solide kveppe-scener også, skvatt noe hinsides et par ganger. Slutten var jo litt pussig også, åpen for litt tolkninger.

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe den britiske 2-disc utgaven, men noen som vet om den vil komme til norge med norsk tekst?

Det ville jeg nå tro, men blir nok en stund til enda. Filmen hadde kinopremiere i begynnelsen av september, så det er kun 2 måneder siden den gikk på kino.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...