Wibla Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Noen som har kikka noe på dette? ref. Notebooksforum-tråd Har testa å undervolte min P-M 1.4GHz Banias, med greie resultater (litt lavere temp og strømforbruk). Noen andre som har testa? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Har ikke prøvd, men har du en enkel fremgangsmetode? Gjøres alt i BIOS? Skrur du ned multiplieren på CPU'en også? Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Alt gjøres i software, hvis du titta på linken, så ville dette vært ganske opplagt Og nei, man rører ikke multiplier, kun hvor mye spenning cpuen får ved forskjellig hastighet. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Har gjort dette lenge. 800 [email protected], 2260 [email protected] RMClock anbefales ikke, da dette programmet bare ødelegger Speedstep. Centrino Hardware Control er et mye bedre og flerfunksjonelt program der du kan stille div. andre ting også, i tillegg til at det er mye enklere enn RMClock. Endret 20. juli 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
qwert Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 RMClock anbefales ikke, da dette programmet bare ødelegger Speedstep. Hvor i all videste verden har du dette fra? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Fikk det hvertfall ikke til å funke, men det er jo noen måneder siden jeg brukte RMClock, kanskje det har kommet en ny versjon? Centrino Hardware Control er et mye enklere og bedre program, der kan du også stille acoustic management på harddisker, stille vifter på noen maskiner og se temperaturer. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Ikke skyld på programmet for brukerfeil! Er forøvrig enig i at Centrino Hardware Control kan være enklere å ha med å gjøre da det integrerer en del ofte tewaket funksjonalitet og har et oversiktlig grensesnitt. Personlig foretrekker jeg dog spesialiserte programmer fremfor denne typen 'jack of many trades, master of none'. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Bruker selv Centrino Hardware Control, som funker ganske bra.. også greit for å customize litt på hvordan speedstep skal oppføre seg Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Bruker selv CHC, syntes det virket helt kurrant + at det også måler temp osv noe RMclock ikke gjorde. Men ved hvilke ratio spesifiserer dere volten? Er det noe vits i å ta andre enn maks og minimum? F.eks ved 10x er det jo nå høyere volt nå enn ved 14x Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Ja, er vits det, i tilfelle du låser speedstep'en til å ikke klokke så høyt på batteri (noe du kan gjøre med CHC) Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Jeg tok på meg jobben og kjørte hele pakka jeg Er som du sier greit å kunne styre at maks ved batteridrift f.eks er 50% Kjører med disse verdiene (da har jeg en ekstramargin på 15% v i forhold til 14 som jeg fikk stabil på 1,004v): 6 - 0,7v 8 - 0,844v 10 - 0,988v 12 - 1,148 14 - 1.164v Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå