Gå til innhold

Undervolting av Pentium M

Wibla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk det hvertfall ikke til å funke, men det er jo noen måneder siden jeg brukte RMClock, kanskje det har kommet en ny versjon?

Centrino Hardware Control er et mye enklere og bedre program, der kan du også stille acoustic management på harddisker, stille vifter på noen maskiner og se temperaturer. :)

Lenke til kommentar

Ikke skyld på programmet for brukerfeil! ;)

Er forøvrig enig i at Centrino Hardware Control kan være enklere å ha med å gjøre da det integrerer en del ofte tewaket funksjonalitet og har et oversiktlig grensesnitt.

Personlig foretrekker jeg dog spesialiserte programmer fremfor denne typen 'jack of many trades, master of none'.

Lenke til kommentar

Bruker selv CHC, syntes det virket helt kurrant + at det også måler temp osv noe RMclock ikke gjorde.

Men ved hvilke ratio spesifiserer dere volten?

Er det noe vits i å ta andre enn maks og minimum? F.eks ved 10x er det jo nå høyere volt nå enn ved 14x :roll:

Lenke til kommentar

Jeg tok på meg jobben og kjørte hele pakka jeg :) Er som du sier greit å kunne styre at maks ved batteridrift f.eks er 50% :)

Kjører med disse verdiene (da har jeg en ekstramargin på 15% v i forhold til 14 som jeg fikk stabil på 1,004v):

6 - 0,7v

8 - 0,844v

10 - 0,988v

12 - 1,148

14 - 1.164v

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...