Gå til innhold

7800 GTX og skuffende resultat i 3dMark


Eijnar

Anbefalte innlegg

Har nå fått min nye PC som består av dette oppsettet:

 

-AMD Athlon 64 X2 4200+

 

-DFI LANPARTY nF4 SLI-DR

 

-Gainward GeForce 7800GTX (OC versjonen)

 

-WD Raptor 74gb

 

-Corsair XMS Xpert 2x512mb 2-2-2-5- PC3200.

 

Fikk 24480 poeng i 3dMark 2001 SE, mens en kamerat av meg fikk nesten like mye som meg med dette oppsettet:

 

-AMD Athlon 64 3000+

 

-MSI K8N Neo3

 

-PowerColor Radeon X800 PRO (AGP)

 

-TwinMOS 2x256mb

 

-WD Caviar 200gb

 

Kan noen fortelle meg hvorfor det nesten ikke skiller noenting på resultatet med disse oppsettene? Mener nå at jeg burde fått drastisk mye mer enn det jeg fikk, så er derfor jeg lurer på om det er en logisk grunn til dette, eller at det er noe galt...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan noen fortelle meg hvorfor det nesten ikke skiller noenting på resultatet med disse oppsettene? Mener nå at jeg burde fått drastisk mye mer enn det jeg fikk, så er derfor jeg lurer på om det er en logisk grunn til dette, eller at det er noe galt...?

Hmmm, slik jeg ser det så er begge skjermkortene forbi 3DMark 2001 SE epoken. 3DMark 2001 er ikke optimalisert for teknologien som dagens skjermkort har. Skal du teste nyere skjermkort er den nyeste versjonen av 3DMark å foretrekke. (3DMark 2005)

 

Dessuten bør du ikke bli deppa av 3DMark-tester. Skjermkortet ditt kjører nok helt konge i f.eks. Battlefield 2 enn maskinen til kameraten din som må muligens redusere litt på grafikkinstillingene :)

 

I fleste spill så er nok ikke forskjellen stor på begge maskinene, men når det kreves mer så har du en stor fordel.

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar

3Dmark2001 er nesten bare avhengig av CPU, minne og kjernesystemet. Når du ser bortifra skjermkortene, så er jo systemene ganske like på det som vil slå ut i en generell systemtest. Det stemmer nok sikkert det at de to systemene er like raske..... på spill fra år 2000 :roll:

 

Prøv 3Dmark 2005, så får du nok en mer reell indikasjon i forhold til dagens og morgendagens spill. 3DM05 bruker jo også masse funksjon på kortet som ikke eksisterte da de lagde 3DM01.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

litt rart du fikk en så lav score siden 3dmark01 er en "systemtest" el blir brukt til det i dag.alså har ikke graff korta noe sælig og si på den testen mot 3dmark 05.....hvertfall..får selv samma scoren ed langt mindre dyre komponenter...så jeg tror noe er gæli....for graff kort eller eij skulle du hatt langt høyere systemscore...

el no..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...