Gå til innhold

kan jeg få litt kritikk på denne siden :)

Anbefalte innlegg

Webside her.

Den er selvfølgelig ikke ferdig enda, men er greit å vite hva men gjør feil før man "lanserer" den ;)

Mine tanker om designet så langt:

Det er meningen at den skal vere litt mørk, men har brukt noen lyste pastellfarger for å hindre at den blir _for_ mørk.

Selve layouten (to kolonner med header og footer) synes jeg er grei, eneste er vel kansje at den skulle vert noe bredere, men synes det er litt fint med en "smal" side.

Headeren er veldig enkel og rett frem, og jeg er ikke sikker på om det er bra eller dårlig enda ;)

All kritikk blir mottatt med takk, selv om jeg kansje ikke tar absolutt alt til følge :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det kan du :)

Oppbygginga var grei, så ikke på koden, men du spurte jo om designet så skal ta hensyn til det.

Likte ikke fargene, bagrunnsfargen var grei og den kan bli pen sammen med noen andre farger. vet ikke helt hvikle men syns den grønne og den gule fargen gjore så siden så inverta ut ( omvendte farger altså, sånn photoshop-effekt).

Ellers var headern litt tam kanskje? og skrifta der syns ikke så godt, kunne kanskje gjort seg med et form for bilde der? eller noe.

Syns ihvertfall du kunne gjort mye mer ut av headern..

Men her er det bare å fortsette å prøve seg frem, lykke til :)

Lenke til kommentar

Den var enkel og grei layout synes jeg. Men jeg tror nok at du kan gjøre den litt penere med disse forslagene :)

- Bytt ut de daffe pastellfargene med litt friske og fine farger. Tenkte på litt hvit og limegrønn

- Få noen pene overganger fra de forskjellige boksene med å bruke gradienter rundt de.

- Bruk litt ikoner og slikt i menyen slik at den blir litt fin og kreativ.

- Header kan gjøres litt friskere med å ha et bilde som bakgrunn kanskje.

Bare noen tanker :)

Lenke til kommentar

Layoutet var vel helt standard.

Ellers bærer den preg av enkelhet og lave grafikkferdigheter. Ingen form for grafikk utenom logoen så vidt jeg kan se.

Bakgrunnen er som nevnt ikke noe pen for disse fargene.

Generelt kunne litt farge gjort seg. Selv om du bruker denne mørke grønnfargen kan du f.eks bruke en skarpere grønnfarge andre plasser, som i headinger.

"MENY" er utrolig boring å se på, samme med linkene. Særlig når linkene kommer på en halvmørk bakgunn med svart skrift...

svart øverst og nederst synes jeg heller ikke blir noe fint, det hadde vel heller gjort seg med en sterkere farge der med en svak gradient. Om det er en fin farge vel og merke.

Innholdet er også for kjedelig, du bør kanskje organisere den på en litt mer spennende måte, dele den inn med stiplete linjer, ha inn et par pene bilder etc.

Logoen er vel grei nok, men ikke så mye å skryte av. Veldig "leke-meg-med-filter-i-photoshop-1995" -aktig. 1337 liksom

Lenke til kommentar

Mye nyttig her ja :)

Som sagt, det er langt fra ferdig, og hovedfokuset mitt akkurat nå, er å få til farger på templaten som ikke ser helt grusomme ut.

Tenker jeg utvider bredden på selve innholdet fra 600px til 800px, så den ensfargede bakgrunnen ikke stikker seg så mye ut, hos de fleste.

Headeren har dere rett I at den er for simpel, og den skal byttes ut med en som er litt lysere, litt videre og litt mer innholdsrik.

Ellers er det abolutt et av målene mine å lage en litt "mørk" side. Liker ikke for lyse farger på en slik side (det blir mye tekst) og lyse farger er tyngre for øynene når det skal leses en del.

Et annet mål er at siden skal vere enkel, og det er den forsåvidt. om jeg kansje lager litt mønster på bakgrunnen, og kansje litt mønster i menydelen, skal man ikke se bortifra.

Men som sagt, hovedmålet akkurat nå, er å få til farger som passer :)

Og ja, Decline, menyen trenger defintivt en oppussing :)

Takker for all kritikk så langt, skal se om jeg får opp en oppdatert versjon på kvelden en gang.

Endret av Kellendil
Lenke til kommentar

hvilke språk?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi.

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

Lenke til kommentar

Det er jeg uenig i!

Det fins MANGE innholdsrike sider med mye grafikk! Men det spørs selvfølgelig vilken grafikk. Grafikken må nødvendigvis ikke ta for mye oppmerksomhet, men skal lede mot teksten, og formidle denne på en god måte. Har du god grafikk på siden blir det også lettere og mer fornøyelig å lese teksten!

Lenke til kommentar

Jeg er uenig i white-space-prinsippet, men liker heller ikke overlessede sider. Syns de fleste såkalte white-space-design blir for kjedelige og gjør heller at jeg ikke greier ta inn det som står enn at jeg greier det. Henrik har faktisk fått til et white-space-design som fungerer. Creds.

På samme måte blir jeg forvirra av overlessede sider som tydelig er laget ut fra 20+ PS-tutorials, der teksten så vidt synes blant all juggelet. For meg er det helt klart et kompromiss av disse som går seirende ut av kampen.

Lenke til kommentar
Det fins MANGE innholdsrike sider med mye grafikk!

Selvfølgelig, men det er av den grunn ikkje enkelt å få med seg innholdet.

Syns de fleste såkalte white-space-design blir for kjedelige og gjør heller at jeg ikke greier ta inn det som står enn at jeg greier det. Henrik har faktisk fått til et white-space-design som fungerer. Creds.

Der er vi litt forskjellige :)

Eg skulle ønske alle hadde fulltext-feeds. Da hadde eg ikkje trengt å besøke bloggen til individet, som vanligvis har alt for mykje grafikk, sida eg berre kunne lest alt han/ho hadde å skrive i det veldig leservennlige Bloglines-vindauget mitt.

Takk, forresten. :)

Lenke til kommentar

Vel litt bedre med breiere side ihvertfall.

Det JEG tror du bør fokusere på før du gjør alt det andre, er å finne gode farger. Se på noen av disse color picker sidene som så mange briefer med ;) Der ser du hva som kan passe sammen.

Da kan du bruke disse fargene på siden + hvitt selvfølgelig.

Jeg synes mange av disse folkene som først og fremst liker scripting ser litt feil på saker. Det virker som de ser alt i tabeller, at det skal være en header øverst, kolonner under osv. Hver grafikkdel skal være firkantet. Det må ikke være slik. Det er det som er fordelen med photoshop - der kan du sette opp siden på forhånd, uavhengig av HTML/CSS regler. Så kan man løse det rent praktisk senere. Da får man mer utløp for fantasien og kreativiteten, det mener nå jeg.

Mr. Berg, det er vel ikke mange her so liker sider som er overlesset med ferdiglagde tutorials ting? Isåfall synes jeg synd på disse skapningene...

Lenke til kommentar
Selvfølgelig, men det er av den grunn ikkje enkelt å få med seg innholdet.

Jeg mener det kan være motsatt. Et fint grafisk design formidler innholdet bedre! Det ermitt budskap. Fine eksempler på grafiske flotte design som ikke tar for mye oppmerksomhet er:

http://www.telenor.no/om/virksomhet/historie/

http://www.nbm.no/vare_tjenester/ (når du scroller nedover stjeler ingenting fokus..)

http://www.unisonagency.com/index.cfm?fuse....home&object=17

Man kan også organisere innholdet f.eks i flere blokker som hver stjeler oppmerksomhet, samtidig som det er grafisk pent:

http://www.p4.no/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...