Lorents Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hei! Skal lage eit pakkesystem for å kunne pakke ned texturene osv til ein demo. Har tengt at det skal fungere som følgjande: 1. pakker ut texturene til /data/ mappa 2. lastar texturane osv på vanleg måte frå /data/ * haxer * 3. vaskar opp til slutt (sletter datafilane) Det eg eigentleg lurar på er: Korleis kan eg pakke ut og slette filar frå c++ ? zlib? nokon som har nokkre kodesnuttar / tutorials? Pakkesystemet _skal_ vere portabelt mellom (minst) windows, *nix og mac. takk! Lenke til kommentar
Klette Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Nå skal det sies at de fleste demo-compoer ikke gir deg lov til å skrive på disken. Les direkte til minnet du, da slipper du også et eller to ledd i texture-loaderen =) Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 du kan jo bruke PNG formater (søk i google) det er fritt og bruker zlib ellers så kan du jo bare lage et program som har en array med filnavnene og offsettet i pak filen for så å legge filene på rekke på rad i pak filen jeg mener pak2 er bygget etter dette prinsipet eks: lys.bmp linje 3 vindu.jpg linje 4 data: lys.bmp data: vindu.jpg søk i gamedev etter virituelt file system jeg er ikke sikker på om det var det du lurte på hvis du må lage noe selv kan du bruke palet il å texturer dvs lage en array med fargene i bilde for så bildet bestående av henvisninger til farge arrayen. eller du kan bruke en teknikk der du leser bilder som et 1d bilde å pakker sammen pixler som er like å kommer etterhverandre. eller du kan mikse de to teknikkene sammen. jeg har ikke noe kodet for dette men det burde gå relativt greit å sette sammen noe. du kan jo se på http://www.angelcode.com/refdb/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå