C@sh Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Forleden dag satt jeg på MSN Messenger og pratet (skrev) med en kompis. Så fikk jeg en link av han. Og, jeg som trudde dette var en link til noe han skulle vise meg, var jo kjapt ute med å trykke på den... før han rakk å si at jeg ikke skulle gjøre det :/ Denne linken sørget for at jeg like etter opplevde at vinduene til alle de som var pålogget MSN poppet opp og jeg sendte automatisk linken, som jeg akkurat hadde fått, til alle sammen. Da skjønte jeg at jeg hadde fått et særdeles irriterende problem. I tillegg til dette, så popper det til stadighet opp Internett Explorer vinduer med reklame og msn.com. Selv om jeg ikke er pålogget MSN (noe jeg har uteblitt etter problemet oppsto) så setter denne prossesen med å sende "den" linken i gang. Dette ser jeg fordi det kommer en "boks" som det står "Your content is loading, please wait" på (Se vedlagt fil). Og når jeg trykker "ctrl-alt-del" så er det noe nytt under Applications. Dette nye heter MSGSND (Se vedlagt fil). Jeg trur jeg tar ganske riktig når jeg sier det står for Message Send, eller liknende! En annen ting jeg har oppdaget er et nytt program jeg plutselig har, som heter: 180search Assistant. Jeg leste, når jeg lastet ned Ad-Aware SE Personal, at dette var et typisk/kjent spyware program. Jeg har kjørt Ad-Aware flere ganger, helt til den ikke finner noe spyware lenger. Men jaggu tar det ikke 2min så er det et Internett Explorer vindu med reklame som popper opp igjen. Nå har jeg prøvd etter beste evne å forklare hva som er problemet. Håper VIRKELIG at noen her skjønner hva jeg mener og hva som er problemet, og kan hjelpe meg! Jeg er skikkelig forbanna og desperat. Om det er noe mer info jeg må legge ut så si ifra. Forresten; Jeg har lest guiden til denne kategorien, om hvordan jeg skal bli kvitt spyware, men fant ikkenoe som jeg følte "traff" meg. Men om jeg tar feil, så si ifra.. Mvh. Hans Fredrik. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) har du prøvd å google 180search Assistant og MSGSND, evt. mc-58-120000080.exe ? 180search Assistant har blitt en pest og plage for mange, og hver gang jeg er på besøk hos venner seg jeg at de har 3-4 ekstra toolbars under adressefeltet på sin Internet Explorer Tror du må inn i registeret å slette alt som har med 180seearch assistant å gjøre for å få fjernet det helt. Ang. MSN problemet ditt kan jeg desværre ikke si noe spesifikt om, men google er din venn. Og prøv Microsoft AntiSpyware Beta 1. Den er gratis, og mye bedre enn AdAware Personal. Igjen, google for å finne MS AS. Endret 20. juli 2005 av Strupstad Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 OT har du spilt ac2 tidligere, hansf? var en der som kalte seg CrazyHorse Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Kjør regedit, så søker du etter MSGSND... Slett alt du finner av den typen. Lenke til kommentar
Teddy KGB Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 OT har du spilt ac2 tidligere, hansf? var en der som kalte seg CrazyHorse Eller poker? CrazyHorse på Prima Poker = Ram Vaswani Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå