CurSe Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 I helgen som var så spurte en kompis om jeg kunne bli med til Finland for å hente litt ut litt sprit for 3stk. Det var snakk om 14 flasker sprit som skulle fraktes over grensen. I bilen så var det kun jeg som var over 20år. Med tanke på at jeg går på lærerhøgskolen så kan jeg ikke ha noe på rullebladet og da lurer jeg på en liten ting: Ville jeg fått smuglerdom + svær bot hvis vi hadde blitt stoppet i tollen med all den spriten? Bot ville jeg fått, men det er smuglerdommen jeg lurer mest på. Noen som vet hvordan det er med snus? Vanligvis så kjøper jeg 20 bokser(50gram) hver gang jeg er i Sverige og handler. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 tror nok du ville bli idømt litt samfunntjeneste for den spriten ja... du kan kun ha med et tårn snus. men ta det med ro... sjansen for å bli tatt er lik null. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Du får ikke nødvendigvis alt på deg, selv om du er den eneste over 20. Du får for det du har for masse med deg. De andre vil få for det de har med seg i det hele tatt. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 de fleste slipper unna med smugling. men blir du tatt så får du sikkert noe på deg Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) tror nok du ville bli idømt litt samfunntjeneste for den spriten ja... du kan kun ha med et tårn snus. men ta det med ro... sjansen for å bli tatt er lik null. 5 dåser, takk. Tobakksvarer: 1. 200 sigaretter eller 250 gram andre tobakksvarer, og 2. 200 blad sigarettpapir. Endret 20. juli 2005 av Loeve Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Du får ikke nødvendigvis alt på deg, selv om du er den eneste over 20. Du får for det du har for masse med deg. De andre vil få for det de har med seg i det hele tatt. Er man den eneste over 18 så er man også ansvarlig for all spriten, hvis ikke så blir man jo dømt for å gitt alkohol til mindreårige - noe som er mye verre enn å smugle litt sprit. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 LarsP, sånn jeg skjønte det var begge/alle over 18, men bare CurSe over 20. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Sprit er det 20-årsgrense på i Norge, ergo de er mindreårige. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 de kan vel ikke gi han dom for å ha gitt alkohol til mindreårige hvis de har kjøpt det i utlandet selv, og han egentlig ikke har hatt noe med det å gjøre. Tenker selvsagt da på at de er gammel nok til å kjøpe sprit der de er. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Men bare husk at du ikke er trygg med en gang du er forbi tollen. For de små jævlene kan faktisk følge deg helt hjem..... Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Sprit er det 20-årsgrense på i Norge, ergo de er mindreårige. Det var et fiffig juridisk argument som jeg sterkt tviler på holder vann. Personer over 15 kan ilegges straff, at tollkvoten for personer under 20 er null sprit gjør naturligvis ikke at de ikke kan straffes for smugling, de straffes for alt de har med mens en over 20 har med 1L lovlig. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Kjør 2biler, en som kjører foran og sjekker om det er kontroll eller sivilbiler ute å går som ringer og gir klarsignal til den andre. evt ha med en tredje bil bak så den med varer kjører i midten og mest sannsynlig ikke blir stoppa. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Men bare husk at du ikke er trygg med en gang du er forbi tollen. Etter årets båtferie til Sverige og Danmark, ble foreldra stanset av en tollbåt utenfor Nesoddtangen (langt inne i Oslofjorden). Det var en smule overraskende å bli stanset, men tollerne tok seg ikke bryet med å sjekke da foreldra fortalte at det var ingenting ombord å fortolle. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Ble hanka inn på tollstasjonen en gang etter å ha vært på Roskilde. Var narkohund på bagasjen og greier, og var ikke særlig høy i hatten siden jeg var 17 og hadde med meg 1 liter sprit og 10 bokser snus. Men, selv om jeg tilstod det på tollstasjonen, så gav de faen, det var bare narkotika de var ute etter. Så etter å ha sagt meg villig til å avgi urinprøve på "at jeg fortalte sannheten" om at jeg ikke hadde med meg noe (logiske tollere, hæ?), så fikk jeg vandre lystig videre med sprit, snus og helsa i behold Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Har også blitt stoppa i tollen en gang. 18 år og hadde med en flaske sprit. Det dreit de i, var bare narko de sjekka etter. Endevendte bilen da :\ Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 min uber harrye råne bil med sota vinduer blir aldrig stoppet i tollen , kan få låne den har kjørt gjennom noen tull stasjoner og aldrig blitt stoppet selv om det er kontroll og jeg er eneste bilen og se , ene gange kom jeg med båten fra danmark , bilen var nedlesset som f og jeg rullet rett gjennom ot: jeg regner med at di fordeler antal flasker sprit på hver person og ser at det ikke er så alt for mye og tar kanske det som er over grensa og lar dere kjøre vidre uten noen etterfølger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå