Viper5 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hei. Har lest litt om de forskjellige problemene/utfordringene folk har med RIS. Sitter her og skal sette opp dette selv - jeg har fått lastet ned et image på en pc så kom "problemene". 1. Jeg vil ha muligheten til å velge hvilket image jeg skal installere på de forskjellige maskinene (feks om jeg vil ha xp el 2000 - norsk eller engelsk). Jeg har lagt de (image'ne) inn via wizard'en men jeg får ikke valget i setup'en/installasjonen. Hvor er feilen? Hva kan jeg gjøre for å få dette valget? 2. Pc'en skal ikke inn i et domene, den skal være som en standard maskin. Tanken er at jeg skal kunne reinstallere maskiner og levere de ut igjen som om de var nye. (Jobber mye med å rette opp og reinst maskiner). Men alle oppdateringer skal legges inn ved installasjonen. Nå så opplever jeg at jeg kun får logget meg på serveren. Administrator kontoen er sperret på den lokale maskinen. Den må jeg ha tilgang til. Hvor gjøres det? 3. Jeg vet at det finnes et program som kan hjelpe meg med å lage skript men jeg husker ikke hvilket. Noen som husker? 4. Og til slutt - Hvordan integrerte vi service pack'ene inn i imaget? Tror dette var alt for denne gang... Håper det er noen kloke/vise hoder der ute som kan hjelpe meg med dette Takker for alle svar Lenke til kommentar
Viper5 Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Hei igjen! Det var ikke så mange som kunne hjelpe meg med dette. Men jeg har funnet ut det meste allikevel!! Men så kommer det jeg sliter mest med nå, og det er å redigere *.sif filene. Er det noen som er flinke til å redigere disse? Eller finnes det et enkelt program som kan hjelpe med å redigere slike filer? Håper på litt mer respons denne gangen Lenke til kommentar
Viper5 Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Hei igjen! Det var ikke så mange som kunne hjelpe meg med dette. Men jeg har funnet ut det meste allikevel!! Men så kommer det jeg sliter mest med nå, og det er å redigere *.sif filene. Er det noen som er flinke til å redigere disse? Eller finnes det et enkelt program som kan hjelpe med å redigere slike filer? Håper på litt mer respons denne gangen Lenke til kommentar
slettet Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 .sif-filer kan du fint redigere i notepad. Notepad hjelper på det meste.. Ser du på mine gamle innlegg så har eg herja litt med RIS, samt lagt ut nokre linkar. For å lage eit image som skal brukast på maskiner som skal leverast ut kan du vel gjerene bruke riprep eller sysprep. Lenke til kommentar
Viper5 Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 .sif-filer kan du fint redigere i notepad.Notepad hjelper på det meste.. Takker for svar Men det var ikke helt det jeg var ute etter Jeg har redigert noen av *.sif filene - og det går greit. Men hvis jeg skal feks legge til at pc'en ikke skal legges til et domene/at nettverket skal installeres på en spesiell måte osv. Jeg er ikke så flink til å lese dette og vet ikke helt hva som skal skrives i disse filene for å få dette til. Derfor tenkte jeg kanskje at det fantes et prog som kunne gi meg en litt mer veil på hva som kan skrives hvor! Mvh Viper5 Lenke til kommentar
_Preben_ Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Heisann Hvis du ikke vil at den skal meldes inn i domenet lfjerner du: [identification] JoinDomain=%MACHINEDOMAIN% DoOldStyleDomainJoin=Yes Denne strengen kan variere fra .sif til sif.. men fjerner du alt som har med domainjoin og gjøre burde det gå greit. Når det gjelder automatisk oppdatering kan du sette opp en WSUS boks. Den vil rulle ut oppdateringen med en gang RIS er ferdig. (men det krever at du er i domene) Evnt. kan du jo lage image av XPSP2 så tar det ikke så lang tid med windows update. Administratorkontoen blir sperret for at du ikke har slettet en linje i sif filen som heter noe med "disable admin account" eller noe slikt. Nesten helt øverst i .sif filen Nettverksinformasjon kan du definere slik: [Proxy] Proxy_Enable=0 Use_Same_Proxy=0 [NetAdapters] Adapter1=params.Adapter1 [NetServices] MS_SERVER=params.MS_SERVER [NetProtocols] MS_TCPIP=params.MS_TCPIP [params.MS_TCPIP] DNS=Yes UseDomainNameDevolution=No EnableLMHosts=No AdapterSections=params.MS_TCPIP.Adapter1 [params.MS_TCPIP.Adapter1] SpecificTo=Adapter1 DHCP=Yes WINS=No NetBIOSOptions=2 Når det gjelder å kunne være image under installasjon så må du via grou policy gi brukeren rettigheter til dette. Dette gjøres under "user configuration - Remote installation " så enable du alt du finner der. Ser ut som du er kommet godt i gang med RIS, men skulle det være noen spørsmål kan du legge meg til msn på preben.nylokken(a)nhh.no, evnt sende meg en e-post så skal jeg hjelpe deg videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå