kjetilfa Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Har nettopp kjøpt en ekstern hd med usb 2.0 (lacie 250 gigs) for å ta sikkerhetskopi av musikk, film og spill som ligger på harddisken til far. I går overførte jeg 5-6 gigs til harddisken. Det hele skjedde smertefritt på få minutter, I dag går det helt i stå. Når jeg overfører et album (mp3) på ca 60-100 mb så tar det evigheter. Ikke under 5 min, og jeg må som regel avbryte. Dette tar jo lengre tid enn usb 1,1. Noen som har opplevd noe lignende? (Problemene oppstår også ved bruk av en usb-penn og en mp3-spiller med usbtilkobling-) Det virker som om det er et eller annet inne i pcen som sinker datastrømmen. Det hender også av og til når jeg bruker winamp (men så godt som aldri når jeg spiller grafikkkrevende spill). Pcen jeg bruker er en Fujitsu Siemens med en AMD Athlon 64 bits 3400 cpu + 1 GIG med ram Finnes det noen tips for hvordan jeg kan optimalisere datastrøm med usb 2,0, altså få det til å gå fortest mulig? Lenke til kommentar
Folo Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Prøv å last ned noen USB drivere vist det finnes, de er vel antagelig i en pakke med chipset driverne. Du kan også prøve å deaktiverer og aktivere USB på maskinen, dette kan du gjøre i enhetsbehandlingen (Device Manager) Hvordan er det winamp er treig? er det når du spiller musikk fra USB harddisken eller fra en internharddisk ? Lenke til kommentar
kjetilfa Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Skal prøve å nyansere mitt noe rotete åpningsinnlegg. Tror det er den ene harddisken som er delvis kaputt. Du går an å lagre på den, har rippet noen 100 musikk-cder uten problemer. Det er verre å få spilt disse filene. Filene "lagger noe voldsomt" når jeg spiller dem i winamp, eller annnen passemde musikkavspiller. Noen filer får jeg som oftest spilt uten problemer. Problemet har ekspandert den siste måneden, fra en 4-5 min per uke for en mnd. siden til flere timer nå. Har aldri opplevd harddisk-problemer men dette er kanskje det? Mine mp3 fungerer ikke, de ligger på D:. Brutterns mp3 ligger på c:. De fungerer fint. Er bare jeg som har tatt i bruk D: Går forresten fint å spille fra den eksterne harddisken, men det bråker en del (ikke den eksterne harddisken altså, men et eller annet inne i pcen.) Endret 20. juli 2005 av kjetilfa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå