Gå til innhold

Lese/skriveprob., PC fra Hjelpemiddelsentralen?

LowBalls

Anbefalte innlegg

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=445655

Her er en so lurer på det samme :) .

linkage :w00t:

både min søster( hun jeg snakker om i tråden) og jeg har dyslexi.

jeg fikk en Pc fra hjelpemidel sentralen for mange år siden (først en stasjoner og senere en berbar)

hvis du føler at du trenger en PC til skolearbeide ditt så er mitt råd å stå på til du får en.

mit intrykk er at det er vanskelig å komme in i systemet, men når du først er inne så er hjelpemidelsentralen veldig greie å ha med å gjøre.

jeg brukte min stasjonere hjelpemidelsentralen PC i ca 4 år så kjøpte jeg meg en ny for mine egene penger og ga hjelpemidelsentral PCen til familie.

de brukten i ca 2 år, men siden familien min er en gjeng med n00bs fucka de opp softwaren. så vi sente den til hjelpemidelsentralen til reprasjon, men hjelpemidelsentralen er også en gjeng med n00bs som ikke gadd å fikse den. så de sente like gjerne en ny PC. alt jeg måtte gjøre var å sette i en ekstra RAM brikke og et nyt grafikkort så var det en helt kurrant gameingstation.

konklusjonen er: hjelpemidelsentralen er din venn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det stemmer, man får utbetalt en sum som man skal bruke. Problemet er at ganske mange kommer til å gjøre dumme kjøp, og de kan ikke lenger levere den til hjelpemiddelsentralen for reparasjon. Inntil nylig kjøpte hjelpemiddelsentralen store serier av det samme utstyret. Hvis noe gikk føyken, sendte de nytt av samme type og reparerte det gamle nesten uansett hvor ulønnsomt det var. Min erfaring er imidlertid at de er kranglete å ha med å gjøre. Først fikk jeg en Toshiba Sattelite pro 4000-serie såvidt jeg husker, men 500MHz Celeron-prosessor. Jeg fikk også to HP Deskjet 610C-skrivere. Det var en ganske bra maskin, men en dag var det noen som lekte seg i klasserommet med en klissvåt svamp, så dere kan jo gjette hva den svampen traff...Den landet i tastaturet, så det rant vann ned på hovedkortet. Jeg plukket hele maskinen fra hverandre og tørket den, og den startet etterpå! Men den var forferdelig ustabil. Vi sendte den til hjelpemiddelsentralen, og fikk den tilbake etter en måneds tid. "Ingen feil funnet", stod det. Vi kjørte gjenopprettingsCD-en, men den var fortsatt like ille. Vi tok den med til det lokale kontoret til hjelpemiddelsentralen for å vise dem at den ikke var i orden, men da nektet harddisken å starte. Så den ble sendt inn igjen, og etter 5-6 uker fikk jeg en annen maskin, med 1000MHZ-prosessor og Windows 2000. Det eneste som var litt synd var at maskinen hadde for lite minne, så Windows krasjet hvis man åpnet en mappe med mange filer. Plutselig en dag hang denne maskinen seg fullstendig, og virket bar hvis den stod helt rolig. Hvis man skrev litt hardt på tastaturet eller flyttet på maskinen hang den seg totalt. Da vi sendte den inn, klaget hjelpemiddelsentralen over at det var normal slitasje på maskinen, og mente at det måtte komme av "uforsiktighet". Men jeg fikk en annen maskin av samme type etter noen uker, men da med Windows XP, men vi installerte 2000 igjen med en gang. Da jeg gikk ut av ungdomsskolen, ville de ha igjen maskinen, men den skulle jeg jo ha på den videregående skolen. Det var bare selve maskinen de ville ha, ikke skriverne. Vi ordnet så jeg fikk beholde maskinen, men hvis de kommer med krav om å få den tilbake til høsten igjen, så kan de like gjerne få det - jeg orker ikke alt rotet til hjelpemiddelsentralen mer. Jeg har 13 andre maskiner, så da får jeg heller ta med en av dem til skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...