Erlend.. Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Heisann. har surfet litt gjennom nettet og sett på en del men kommer liksom ikke frem til en klar konklusjon på hva jeg egentlig bør gå til anskaffelse av. har tenkt meg et robust headset som skal brukes til spilling, film samt brukes sammen for tilkobling til gitar/keyboard. Det viktigste i dette tilfellet er hedsettet gir bra lyd i forbindelse med film og at det kan transporteres med minst mulig sjanse for skade. Har hatt litt dårlig erfaring med Koss PortaPro på den fronten;). Har sett litt i prisguiden og her på forumet og kom frem til disse foreløpige alternativene: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17461 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17213 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17986 Sistnevnte føler jeg selv ble litt lav i pris, men vet ikke hvor mye det egentlig har å si.. hehe. Uansett. jeg takker for alle råd og anbefalinger. Mvh Erlend Wallestad Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg har HD555 og kan si at de høres fantastisk ut. Det skal også sies at dette er det dyreste headsettet jeg har prøvd da, så jeg har ingenting å sammenlikne med. Uansett synes jeg det slår alt av pc-høytallere med god margin, spesielt i dvd'er som har mye undertoner ol. Skal også nevnes at headsettet er noe mørkt, altså ikke så "lekent og lett" som noen andre. Jeg liker det sånn da. +Behagelig +Svært god undertone -Må ha adapter for minijack (følger med) Lenke til kommentar
Erlend.. Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg har HD555 og kan si at de høres fantastisk ut. Det skal også sies at dette er det dyreste headsettet jeg har prøvd da, så jeg har ingenting å sammenlikne med. Uansett synes jeg det slår alt av pc-høytallere med god margin, spesielt i dvd'er som har mye undertoner ol. Skal også nevnes at headsettet er noe mørkt, altså ikke så "lekent og lett" som noen andre. Jeg liker det sånn da. +Behagelig +Svært god undertone -Må ha adapter for minijack (følger med) Det høres jo veldig bra ut.. har det en bra konstruksjon da.. slik at det ikke faller fra hverandre hvis det mistes på gulvet liksom.. viktig at det tåler litt Lenke til kommentar
JensL Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Koss'en har jeg ikke prøvd selv, men har lest en del ufordelaktig på Headfi.com. Sjekk også vekta, den er på nesten 600 gram. Det er omtrent dobbelt så mye som de fleste andre fullsize hodetelefoner. I tillegg er den veldig tung å drive. Det går nok ikke så bra fra f.eks. en iPod. Sennheiser HD555 er absolutt en fin hodetelefon. Store og behagelige puter som ikke presser mot øra. Lyden er helt kurrant, noe av det bedre i klassen under tusenlappen. Veldig bra i forhold til pris. Beyerdynamic DT231 har jeg selv hatt mange år nå, og synes stadig den er en av de beste under 1000,-. Putene er ikke store nok til å ligge helt rundt ørene, men de er behagelige nok. Lyden er engasjerende og balansert. Ikke se deg blind på at den er så billig for tida. Veil.pris er vanligvis ganske lik HD555, men det har visst vært en del kampanjer i det siste. Så her får man mye for penga, synes jeg. Apropos kampanje, så er Beyerdynamic DT770-80 Pro og DT990 Pro meget godt priset for tida. Dette er fantastiske hodetelefoner du kan ha i lang lang tid. DT990'en liker seg best med en forsterker siden den er ganske tungdrevet. DT770-80 er kanskje den lukkede hodetelefonen jeg liker aller best. Beintøff bass. :-) Lenke til kommentar
Erlend.. Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Koss'en har jeg ikke prøvd selv, men har lest en del ufordelaktig på Headfi.com. Sjekk også vekta, den er på nesten 600 gram. Det er omtrent dobbelt så mye som de fleste andre fullsize hodetelefoner. I tillegg er den veldig tung å drive. Det går nok ikke så bra fra f.eks. en iPod. Sennheiser HD555 er absolutt en fin hodetelefon. Store og behagelige puter som ikke presser mot øra. Lyden er helt kurrant, noe av det bedre i klassen under tusenlappen. Veldig bra i forhold til pris. Beyerdynamic DT231 har jeg selv hatt mange år nå, og synes stadig den er en av de beste under 1000,-. Putene er ikke store nok til å ligge helt rundt ørene, men de er behagelige nok. Lyden er engasjerende og balansert. Ikke se deg blind på at den er så billig for tida. Veil.pris er vanligvis ganske lik HD555, men det har visst vært en del kampanjer i det siste. Så her får man mye for penga, synes jeg. Apropos kampanje, så er Beyerdynamic DT770-80 Pro og DT990 Pro meget godt priset for tida. Dette er fantastiske hodetelefoner du kan ha i lang lang tid. DT990'en liker seg best med en forsterker siden den er ganske tungdrevet. DT770-80 er kanskje den lukkede hodetelefonen jeg liker aller best. Beintøff bass. :-) Ok.. virker som du har peiling.. så en god del på det DT770-80 Pro settet og dette virket jo temmelig bra, men blir nok litt for dyrt. DT231 tror jeg blir litt for lite og tør ikke kjøpe det av den grunn.. vil helst ha et headset som dekker ørene.. Derfor blir det nok HD555 jeg går for.. Tusen takk for alle tilbakemeldinger. Utrolig mye lettere å velge noe når en har noe å gå etter Lenke til kommentar
JensL Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Koss'en har jeg ikke prøvd selv, men har lest en del ufordelaktig på Headfi.com. Sjekk også vekta, den er på nesten 600 gram. Det er omtrent dobbelt så mye som de fleste andre fullsize hodetelefoner. I tillegg er den veldig tung å drive. Det går nok ikke så bra fra f.eks. en iPod. Sennheiser HD555 er absolutt en fin hodetelefon. Store og behagelige puter som ikke presser mot øra. Lyden er helt kurrant, noe av det bedre i klassen under tusenlappen. Veldig bra i forhold til pris. Beyerdynamic DT231 har jeg selv hatt mange år nå, og synes stadig den er en av de beste under 1000,-. Putene er ikke store nok til å ligge helt rundt ørene, men de er behagelige nok. Lyden er engasjerende og balansert. Ikke se deg blind på at den er så billig for tida. Veil.pris er vanligvis ganske lik HD555, men det har visst vært en del kampanjer i det siste. Så her får man mye for penga, synes jeg. Apropos kampanje, så er Beyerdynamic DT770-80 Pro og DT990 Pro meget godt priset for tida. Dette er fantastiske hodetelefoner du kan ha i lang lang tid. DT990'en liker seg best med en forsterker siden den er ganske tungdrevet. DT770-80 er kanskje den lukkede hodetelefonen jeg liker aller best. Beintøff bass. :-) Ok.. virker som du har peiling.. så en god del på det DT770-80 Pro settet og dette virket jo temmelig bra, men blir nok litt for dyrt. DT231 tror jeg blir litt for lite og tør ikke kjøpe det av den grunn.. vil helst ha et headset som dekker ørene.. Derfor blir det nok HD555 jeg går for.. Tusen takk for alle tilbakemeldinger. Utrolig mye lettere å velge noe når en har noe å gå etter Ikke så dumt å gå for HD555 egentlig. Fint design og behagelig å ha på. Et typisk trygt kjøp. Men jeg så at HPX.no har en ganske syk pris på Beyerdynamic DT831 nå. Det er forsåvidt en gammel utgave, men jeg hadde en sånn for et par år siden, og den var faktisk svært så bra. Prisen er jo langt under halv pris nå. Jeg hadde uten tvil gått for den til en slik pris. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Jeg hadde definitivt gått for et sennheiser headset. Jeg har/hadde selv disse men de var jeg så dumme å låne bort (blei ødelagt ja) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå