Kravik Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg lurer på hvordan kjøle pasta jeg bør kjøpe jeg! og informerer om at BOXED ikke tillsier at en ikke trenger kjølepasta. som noen sa til meg før jeg kjøpte.. (Shit happens ) hehe men leste i manualen til prosessor at den maste om spesiell type kjølepasta og jeg skulle se på internett-siden til amd, men fant ikke stort om det der.. noen som veit? Satser på å kjøpe oprativ system og kjøle pasta og sette sammen herligheten i morgen! håp og se! min intensjon, er min skjebne. hirr hirr Har forresten denne pc: (utover hele stue gulvet, og litt i denne gamle Pc-haugen jeg bruker nå) Prosessor: AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 Minne/ram: Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs Hardisker: 2stk: Western Digital Caviar 320GB SATA 8MB 7200RPM 1stk Western Digital Caviar 250GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM (1stk Western Digital 80GB ATA (GML) … (2 stk System disker ”WD raptor” kjøpes ratt senere) … Skjerm kort: Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP GS"ViVo,470MHz … (Kjøpes ratt ett til, senere.) … TV-kort: Hauppauge! WinTV PVR350, Tv-kort & MPEG2 PCI, Nicam Stereo, S-Video out, Retail Skjerm: Samsung 19" LCD Syncmaster 913N Monitor, Silver, 8ms Lyd Kort: Creative SB Audigy 4 Pro PCI Lydkort,24-bit ADVANCED HD,THX, 7.1 kabinett: Lian Li Miditower, Aluminium Strøm forsyner/PSU: MIST, 500W, 20/24 pins, S-ATA DVD-Brenner/DVD-Rom: Sony DRU-500AX/'Ukjent' Dvd-Rom Tastatur: Keytronic Cordless Keyboard, tastatur Mus: Logitech MX510 Optical Mouse, USB, PS/2 Musematte: Icemat original - black Annet/Ekstra: Lian Li drevramme,m/vifte og filter,Sølv Vifter/kjøling: 3 stk. Papst vifte, 70m³/time, 18 dB(A) 1 stk. Papst vifte, 20m³/time, 9 dB(A) Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 AC5 skal visst være en av de beste. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ASAS535G Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 hmm denne: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16955 eller denne: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21124 de beste men jeg ville gått for den første fordi den er sølvkjølene! Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Artic Silver 5 Funker som fjell. Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Har hørt at denne er veldig bra jeg Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Bare så du ikke misforstår, det høres ut som du er litt feilinformert... Boxed kommer MED kjølepasta ferdig på kjøleren. Så du kan bare sette det samme som det er. Men som de fleste her har foreslått er feks Artic Silver5 pasta regnet som en bedre varmeleder enn den orginale som sitter på. Så hvis du er ivrig klokker, fanatisk opptatt av temperaturer, eller støy bruker du den AS5 pastaen i steden. Det er da viktig at du er nøye med og fjerne den orginale pad'en (pastaen) helt først. Bruk gjerne feks kondensfjerner som inneholder isopropanol til og fjerne rester etter den gamle helt. Smør så på et veldig tynt lag med den nye. Endret 20. juli 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 playern det er den samme, men det er en litt eldre modell for og si det sånn! Lenke til kommentar
Kravik Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Bare så du ikke misforstår, det høres ut som du er litt feilinformert...Boxed kommer MED kjølepasta ferdig på kjøleren. Så du kan bare sette det samme som det er. Men som de fleste her har foreslått er feks Artic Silver5 pasta regnet som en bedre varmeleder enn den orginale som sitter på. Så hvis du er ivrig klokker, fanatisk opptatt av temperaturer, eller støy bruker du den AS5 pastaen i steden. Det er da viktig at du er nøye med og fjerne den orginale pad'en (pastaen) helt først. Bruk gjerne feks kondensfjerner som inneholder isopropanol til og fjerne rester etter den gamle helt. Smør så på et veldig tynt lag med den nye. En gnag til? hehe står i boka som følger med at jeg MÅ bruke kjølepasta... og det er metall bak på den svære vifte klumpen, og det er metall på toppen av prosessoren.. hvor er det den medfølgende pasta da er? tusen takk for å rydde opp i missforståelsen, tro det er kjekt å gjøre for andre nye folk som og skal bygge pc for første gang! Lenke til kommentar
Kravik Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 TUSEN TAKK for alle råd! er helt klart AS5 jeg går for om det ikke er noe snodig gjemt pasta noe sted.. fra før! hehe Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg syns det høres rart ut at du ikke har en pad på undersiden av kjøleren (som under det hvite papiret på vedlagt bilde.) Men hvis du ikke har det, så har du det jo ikke, så da har du enten fått feilvare, eller AMD har sluttet og levere med thermal pad de siste par mnd... Andre som har opplevd det samme her eller? Lenke til kommentar
Kravik Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Hum, da er det vel jeg som ser feil, men da er det ikke noe grunn til å vente med å montere? AMD har vel helt grei kjølepasta greier selv, og å fjerne det er vel ikke bare bare? har veldig lyst til å sette sammen maskina sånn som det er nå (om det ikke har så mye å si, fra eller til), ( den ligger som sagt utover hele stue gulvet) høhø My bad! Endret 20. juli 2005 av Gomp| Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Ja, altså hvis du etter nærmere undesøkelser likevel har denne pad'en (ser ut som en grå gummibit) er det bare og sette sammen om du ønsker det. Denne orginal pad'en er av bedre kvalitet enn billig silikonbasert kjølepasta, men dårligere enn sølvholdige pastaer som feks AS5. Som nevnt før mener jeg fortsatt at det til normal bruk ikke på noen måte er "nødvendig" og bytte ut den orginale. Skal du derimot klokke, særlig da med V-core økning, eller av andre grunner er veldig opptatt av temperatur vil det utvilsomt være litt og hente på og benytte annen pasta. Såvidt jeg vet har Sandiego på ingen måte noe varmeproblem, så hele problemstillingen er vel litt for "spesielt interesserte" Den gamle pad'en fjerner du fortsatt feks med en plastskrape (sparkelspade eller lign som ikke lager riper i kjølerens annleggsflate) og til slutt renser du vekk restene med kondensfjerner eller annen type sprit som ikke legger igjen belegg av noe slag. Isopropanol (som finnes i kondensfjerner) løser den lett opp, så dette er ikke noe vanskelig jobb. Lykke til med valget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå