Gå til innhold

Nytt minne til DELL pakkemaskin

Vu-caN

Anbefalte innlegg

Jeg har en kamerat med en komplett DELL maskin som merkelig nok trenger mer ram!

Det er en Intel pentium 4, 2.53ghz, 256mb ram, geforce4 skjermkort, og faktisk ikke integrert lydkort.

Jeg dro ut den 256brikken som stod i og putta inn en corsair xms 3200c2 512(les: bra kvalitet) brikke for å teste om den gikk bra. Men det gjorde den ikke. Da den stod i alene peip maskina bare i starten, og skjermen forble svart.

Jeg begynte å ane at det var et skikkelig råttent hovedkort de hadde sendt med denne pcpakka. Det så rimelig strippa ut, og man skal ikke gi mange hundrelappene for å få noe bedre enn dette. Da denne pc'en ble kjøpt var det knapt umulig å få tak i hovedkort uten integrert lydkort, så her må DELL ha gjort et kupp!

Jeg tok en nærmere titt på brikka som stod i og noterte meg hva som stod på den, hvilket var:

Infinieon

PC2700, cl 2.5, 256MB

DDR SDRAM 166MHz

Hva betyr egentlig "DDR SDRAM 166MHz" ?

Det går vel ikke an å ha ram som er både ditten og datten, og i tillegg kjører på lav mhz? Jeg synes det ville vært rart om hovedkortet ikke støtta en slik merkebrikke.

Kan noen gi meg en hjelpende hånd her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva betyr egentlig "DDR SDRAM 166MHz" ?

Det er frekvensen som RAM'en kjører på. 166MHz RAM = PC2700 (og 200MHz = PC3200).

Jeg er enig med det at brikken burde fungere på hovedkortet, men det kan være at du bør prøve en annen PC2700-brikke evt. annet merke.

Backslash:

Det kan være han har en "Dell-utgave" av hovedkortet eller at Dell har enkelte elementer i BIOS eller på BIOS-brikken f.eks. som gjør at ikke alt går som det gjør med et hovedkort som er mer industristandard.

Lenke til kommentar
Det kan være han har en "Dell-utgave" av hovedkortet eller at Dell har enkelte elementer i BIOS eller på BIOS-brikken f.eks. som gjør at ikke alt går som det gjør med et hovedkort som er mer industristandard.

Det ser ut som en dell utgave av hovedkortet, og går jeg inn i biosen så står det DELL bla bla bla(husker ikke helt), men det er hvertfall ikke et "skikkelig" hovedkort med en "skikkelig" bios...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...