Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem: Begrenset eller ingen tilgang....

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at det mange tråder om dette, men kommer ikke frem til noen løsning på mitt problem..

Det har seg altså slik at jeg får denne beskjeden at tilkoblingen er begrenset eller ingen tilgang.

Først og fremst syns jeg at det er litt rart, på grunn av at dette problemet oppstår når jeg bruker kabel for å koble til routeren, men ikke når jeg bruker trådløst nettverkskort...

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan ordne dette problemet.

Jeg vil bruke kabel istedenfor trådløs pga. det er i overkant langt fra datamaskinen til routeren slik at forbinnelsen blir svært dårlig..

Endret av Ev1BL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først og fremst syns jeg at det er litt rart, på grunn av at dette problemet oppstår når jeg bruker kabel for å koble til routeren, men ikke når jeg bruker trådløst nettverkskort...

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan ordne dette problemet.

Dårlig eller feilkoblet hjemmemekketkabel?

Lenke til kommentar

Er det faste nettverkskortet satt opp med rett ip-adresse?

Trykk Start, kjør og skriv "CMD" og trykk enter

Skriv så "Ipconfig" og trykk enter

Hvilke ipadresser kommer opp?

Hvilken Ip.adresse har routeren din?

<EE>

Endret av EagleEye123
Lenke til kommentar
Jeg tilføyer at jeg må bruke den trådløse routeren til HUB... fordi det er andre i huset som bruker trådløst... og på bredbåndsrouteren er det kun en kontakt...

Forklar nærmere, som hub?

Er det router innebyggd i modemet eller ikke?

Lenke til kommentar

jeg har erfart at denne feilen ofte kommer på Windows XP+Sp2 maskiner. jeg er ikke helt sikker på hva feilen er, men det kan ha noe med dårlig singal til routeren. jeg har bare opplevd dette problemet med trådløst nettverk, aldri når man har kobla på kabel. hvor langt unna maskinene står routeren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...