Ev1BL Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Jeg har sett at det mange tråder om dette, men kommer ikke frem til noen løsning på mitt problem.. Det har seg altså slik at jeg får denne beskjeden at tilkoblingen er begrenset eller ingen tilgang. Først og fremst syns jeg at det er litt rart, på grunn av at dette problemet oppstår når jeg bruker kabel for å koble til routeren, men ikke når jeg bruker trådløst nettverkskort... Det jeg lurer på er hvordan jeg kan ordne dette problemet. Jeg vil bruke kabel istedenfor trådløs pga. det er i overkant langt fra datamaskinen til routeren slik at forbinnelsen blir svært dårlig.. Endret 19. juli 2005 av Ev1BL Lenke til kommentar
EagleEye123 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hvilken router bruker du? Er DHCP aktivert på denne? <EE> Lenke til kommentar
Ev1BL Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg har Siemens Gigaset SE 505... Og DHCP er aktivert. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Først og fremst syns jeg at det er litt rart, på grunn av at dette problemet oppstår når jeg bruker kabel for å koble til routeren, men ikke når jeg bruker trådløst nettverkskort... Det jeg lurer på er hvordan jeg kan ordne dette problemet. Dårlig eller feilkoblet hjemmemekketkabel? Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Har du noen form for brannmur installert? Lenke til kommentar
Ev1BL Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Kabelen er helt ny, og jeg har ingen form for brannmur installert tror jeg... Lenke til kommentar
EagleEye123 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Er det faste nettverkskortet satt opp med rett ip-adresse? Trykk Start, kjør og skriv "CMD" og trykk enter Skriv så "Ipconfig" og trykk enter Hvilke ipadresser kommer opp? Hvilken Ip.adresse har routeren din? <EE> Endret 20. juli 2005 av EagleEye123 Lenke til kommentar
Ev1BL Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 169.254.195.71 kommer opp.. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Prøv å sett fast IP på kortet. Dårlige drivere hindrer gjerne NIC fra å tilordne seg IP. Dersom det heller ikke går. HW-feil? Driverfeil? Prøv et annet kort.... Lenke til kommentar
Ev1BL Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Jeg har prøvd å sette en fast IP, da forsvinner beskjeden om at den er begrenset eller ingen forbinnelse men jeg får allikivel ikke tilgang til internett... Lenke til kommentar
Ev1BL Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Jeg bruker nettverkskortet på hovedkortet... skal jeg bytte til et annet nettverkskort? Endret 21. juli 2005 av Ev1BL Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 vært borti det samme, men da hadde telenor sendt "gammelt" modem uten router, og ny cd med routerfunksjon på Lenke til kommentar
Ev1BL Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Jeg tilføyer at jeg må bruke den trådløse routeren til HUB... fordi det er andre i huset som bruker trådløst... og på bredbåndsrouteren er det kun en kontakt... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Jeg tilføyer at jeg må bruke den trådløse routeren til HUB... fordi det er andre i huset som bruker trådløst... og på bredbåndsrouteren er det kun en kontakt... Forklar nærmere, som hub? Er det router innebyggd i modemet eller ikke? Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 jeg har erfart at denne feilen ofte kommer på Windows XP+Sp2 maskiner. jeg er ikke helt sikker på hva feilen er, men det kan ha noe med dårlig singal til routeren. jeg har bare opplevd dette problemet med trådløst nettverk, aldri når man har kobla på kabel. hvor langt unna maskinene står routeren? Lenke til kommentar
Ev1BL Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Det er ikke mulighet for å koble til flere nettverkskabler på bredbåndrouteren.... Lenke til kommentar
linthoo Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 hadde samme feil i går, men da var d foten min som hadde vært litt borti kabeln min så den sto bare halvveis i portn ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå