xzibiz Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Har ein linux server som kjører centOS 4.1 final. På denne vil eg insatllere et prog som gjer at eg kan streame musikk, filmer o.l. ut til alle brukerane i nettverket... Men vet ikkje ka prog og korleis eg skal installera dette.... Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 skal insatllert VideoLAN Client (VLC)... men når eg skal kjøre ./configure får eg opp: [xzibiz@dhcppc8 vlc-0.8.2]$ ./configure checking build system type... i686-pc-linux-gnu checking host system type... i686-pc-linux-gnu checking target system type... i686-pc-linux-gnu checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c checking whether build environment is sane... yes checking for gawk... gawk checking whether make sets $(MAKE)... yes checking for gcc... no checking for cc... no checking for cc... no checking for cl... no configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH See `config.log' for more details. har installert [root@dhcppc8 ~]# rpm -qa | grep -i gcc libgcc-3.4.3-22.1 ka kan ver gale og kossen kan eg fikse dette?? Lenke til kommentar
olear Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH Installer GCC. Lenke til kommentar
kolbjorn Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 For å installere C-kompilatoren gcc, kan du enten bruke rpm direkte, eller velge "Package Management" fra system menyen (evt. kjør "system-config-packages" direkte) Skroll da ned til "Development Tools", velg den og klikk "Update" og det hele hentes har nettet (du må altså være online når du gjør dette) Dersom du har lite diskplass kan du evt. klikke på "details" og velge vekk alt under "Extra Packages" med mindre du ser noe der som du mistenker at VLC trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå