Gå til innhold

Forumets fotokonkurranse juli 2005 - Avstemming

Stem på det bildet DU liker best!  

101 stemmer

1. 1. Stem på det bildet DU liker best!

• Dappy - EM rallycross Høljesbanan 05 Supportrace
      2
    • OBaardsgaard - Opptur til toppen av galdhøpiggen!
      1
    • loe - Klatring på Sageflåten ved Sandane i Nordfjord
      5
    • PT - Fugl på vei opp
      1
    • hanskongen - Min lillesøster
      1
    • Pippin79 - Høyt over Trondheim Torg
      2
    • Pallesen - World tour i stavanger
      2
    • kanne - monstertruck show
      1
    • rogers - Glittertind 2464 moh
      23
    • Maverickfoto - Dyrkebu
      1
    • Aetius - Taket i Westminster Abbey i London
      7
    • TheDarkListener - Endelig kommer bølgene
      55

Anbefalte innlegg

Bildene ses her:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=438864

Stem på det bildet du liker best. Avstemmingen stoppes 31. juli klokken 22:00. Den deltakeren som da har flest stemmer, vinner julikonkurransen 2005.

Lykke til alle sammen, og kom gjerne med kommentarer i denne tråden.

Samtidig kan dere jo begynne å planlegge neste måneds konkurranse. Tema er "Magisk". Kreative forslag settes pris på

Generell diskusjon rundt selve fotokonkurransen kan dere gjøre i følgende tråd:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=360673

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig med T.F.T - et sykt flott bilde, TheDarkListener. Savner relasjonen til "Opptur", men du verden.  :yes:

Jeg synes temaet er alt for abstrakt, og at ingen egentlig har fanget temaet, selv om det er mange bilder av folk på tur oppover o.l

Så det fineste bildet fikk min stemme. Også håper jeg temaet er litt mindre abstrakt neste gang. ;)

Lenke til kommentar
Jeg synes temaet er alt for abstrakt, og at ingen egentlig har fanget temaet, selv om det er mange bilder av folk på tur oppover o.l

Så vidt jeg har forstått temaene er det vel akkurat det som er meningen, nemlig at de kan tolkes relativt fritt.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått temaene er det vel akkurat det som er meningen, nemlig at de kan tolkes relativt fritt.

Poenget med tema er å legge noen rammer. Blir disse for løse, så er det ingen vits med tema.

I dette tilfellet synes jeg tema var så vanskelig at ingen har klart å fange det. Og dermed blir det etter min mening det samme som en tema-løs konkurranse.

Lenke til kommentar

Opptur - artig, men kanskje vanskelig tema. Jeg vet klart hvilket bilde jeg, og de fleste andre, var best med tanke på kvalitet og utførelse, men om det besvarer temaet så godt er jeg ikke sikker på. Tenker altså på TheDarkListener sitt bilde. Hadde jeg sett denne konkurransen tidligere hadde jeg prøvd å få tatt et stemningsbilde av en narkoman i det han/hun tar skuddet.

Jeg er svak for bølger og hav, spesielt når det reflekteres i vannet. Hav er noe som er utrolig mye vakrere når det beveger seg, og det er derfor vanskelig å få et like fint resultat på bilde. TheDarkListener har uten tvil klart denne oppgaven. Det er fine nyanser i bildet, og alt er rett og slett fint.

Det jeg dog føler bildet mangler er virkelighetsfølelsen. Når bildet er så perfekt mister jeg den følelsen og bildet virker mer "plastikk", dog veldig nydelig plastikk. Så stemmen min går ikke til TheDarkListener, men til loe. Det er sikkert mye å pirke på rent fotografisk sett, men jeg synes bildet er aktivt og levende, det har fine farger, gode detaljer og svarer på konkurransens tema veldig bra. Min stemme til loe.

Da skrev jeg mer enn planlagt og setter en stopper her.

Lenke til kommentar

Meningen med tema er ikke å binde dere til én ting, men å gi dere noen retningslinjer eller kanskje forslag til hva dere kan ta av bilder, eller velge ut fra et ellers kanskje stort arkiv av egne bilder. Det er meningen at det skal være en løs ramme, og synes det er spennende med vide tolkninger av forskjellige tema. Neste måneds tema, "magisk", kan gi mange interessante tolkninger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...