Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN-problemer. Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Har for tiden bredbånd, men siden jeg har altfor lang erfaring med å bruke ISDN, skulle jeg hjelpe min mor (som ikke trenger noe mer enn ISDN) med å lage en oppkobling med sitt ISDN-kort. Og selv jeg skjønner ikke bæret av dette her. Kortet er installert, ser ok ut i enhetsbehandling og alt det der, men når jeg skal velge hvilken enhet jeg vil bruke til oppkoblingen, får jeg opp en rekke ISDN-enheter, men ingen som heter noe som ligner på "kanal 1" eller "kanal 2", som jeg er vant til. Så for å være sikker, gikk vi gjennom alle sammen for å se hvilken som fungerte. Ingen fungerte!

Er det noen som har hatt lignende problemer med sitt ISDN-kort? Det er snakk om et Billion ISDN-kort.

På listen over ISDN-enheter sto det noe sånn som at "alle ISDN-linjene er flerkoblet". Hva i huleste betyr det?

Håper på snarlig svar, for dette her er til å få magesår av. Særlig når jeg må drive telefonsupport med min mor, og hun har svært lite peil på data! Det er til å skalle hodet sitt i en ambolt av!!!

PS: Maskinen er flett ny, og alt annet ser ut til å fungere greit, inkludert loopback-test på ISDN-kortet.

Endret av ptroinks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe har vært borti det samme..

prøv å fjern alle nettverks"kort" og installer på nytt med drivere og sånt

1 og 2 kanal er antall linjer... isdn = 2 linjer

flerkobling er å bruke begge linjene, 128kbs istedet for 64 men også dobbelt så dyrt.

Lenke til kommentar

Hun bruker XP, og vi har allerede prøvd å fjerne kortet fra enhetsbehandling og legge det inn på nytt med de driverne som fulgte med CDen. Kan jo ikke laste ned nye drivere når hun ikke kommer seg på nett :).

Ja, jeg vet hva flerkobling betyr, men jeg har aldri sett det stå på den måten i listen over enhetene man skal velge mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...