Gå til innhold

Endelig har komplett.no et råskinn.. ferdig bygget

Anbefalte innlegg

har ikke tid til å sette opp pc i kveld, men kan gjøre det i morra. så skal jeg vedde på at under den prisen der skulle jeg satt sammen en mye bedre pc. MED skjerm.

eneste som var greit med den pc`en der var prosessoren. den var bra på den ferdibygde pc`en.

satt sammen denne for ikke så lenge siden på komplett.no hadde blitt mer fornøyd med denne enn hvis jeg skulle kjøpt den andre pc`en der. her er iallefall oppsette jeg satte opp:

PC til 25.000

CPU: AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte=3990 kr på komplett.no

Hovedkort: Abit Fatal1ty AN8, nForce4 Ultra, Socket -939,ATX,S-ATA,GbLAN,Firewire,PCI-Ex16=1475 kr på komplett.no

Ram: 2x Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs=3598 kr på komplett.no

Harddisk: 2x msung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ=4200 kr på komplett.no

Skjermkort: Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP GS"ViVo,470MHz=5149 kr på komplett.no

Kabinett: Silverstone SST-TJ06S Miditower, Sølv Aluminium Front (Uten Strømforsyning)=1245 kr på komplett.no

Strømforsyning: Cooler Master Real Power 450W m/Strømindikator, 20/24pin=995 kr på komplett.no

DVD Brenner: Plextor DVD-brenner PX-716A IDE Retail inkl. sort og hvit front=995 kr på komplett.no

DVD Rom: Samsung DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk Sort=295 kr på komplett.no

Mus/Tastatur: Logitech Cordless Desktop MX3100, tastatur/mus, USB, PS/2=1095 kr på komplett.no

Skjerm: Samsung 19" LCD Syncmaster 913N Monitor, Silver, 8ms=2295 kr på komplett.no

Sum tilsammen: 25332 kr+Porto=25412 kr på komplett.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde ikke sagt nei takk til den pc`en jeg satte opp iallefall. bra med plass, kjapp CPU, bra skjerm, bra skjermkort. eneste jeg villle bytta ut på den pc`en var hovedkortet. har nemmelig funnet meg et drømme kort selv. fy det er bra det hovedkortet. til litt under 1000 lapp. skal kjøpe det selv snart. ASUS kvalitet så klart :D

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det har gått en del av dere hus forbi, men det er faktsik 2stk. 7800GTX kort i den pakka. Og du som satte opp et tilbud til 25k har i tillegg glemt at de har brukt en fx55 prosessor, ikke en 4000+. Og i og med at de nye skjermkortene trenger så mye CPU de kan få, og spesielt i SLI, må vel det være den viktigste komponeneten i systemet. Tror det er bedre å ofre litt ram og harddisk til fordel for en rask CPU.

Det jeg stusser over i den pakka er at de ikke har puttet inn ett mye bedre lydkort. Hvis man først skal spytte inn så mye penger i opplevelsen kan man vel ikke spare pengene på lydsiden, det ødelegger jo mye av poenget.

Lenke til kommentar

Jo men problemet er jo at de fleste tester jeg har sett av 7800GTX er at du må over 1600x1200 for å kunne se en signifikant forskjell i ytelse i dagens spill hvis du sammneligner 1 7800GTX og 2x 7800GTX i SLI. I alt under 1600 er forskjellen ikke merkbar. Og hvis du ser på de aller fleste gaming PC'er så er de med 17 eller 19'' LCD som begge kjører på 1280x1024. Dermed er forskjellen på SLI eller ikke SLI i praksis bare 5000 ut av vinduet, og høyere skrytefaktor naturligvis.

Når det gjelder det faktiske tilbudet, reagerte jeg også på det at det har innebygget lydkort og dårlige høytalere, og tvilsom ytelse på harddisk systemet. En 25000,- PC med 200GB er vel ikke helt normalt ?

Cobos

Lenke til kommentar

Hjelpes dyr maskin det der gitt.. Og det er ikke mye game pc bare så det skal være sagt! Jeg har spillt minesweeper i alle år og det krever faktisk ikke så mye! Kan lett spare inn 10k ved kjøp av noe billigere skjermkort! Så hør på meg dere ikke bli lurt!

fniiiis......................

Lenke til kommentar
Jo men problemet er jo at de fleste tester jeg har sett av 7800GTX er at du må over 1600x1200 for å kunne se en signifikant forskjell i ytelse i dagens spill hvis du sammneligner 1 7800GTX og 2x 7800GTX i SLI. I alt under 1600 er forskjellen ikke merkbar. Og hvis du ser på de aller fleste gaming PC'er så er de med 17 eller 19'' LCD som begge kjører på 1280x1024. Dermed er forskjellen på SLI eller ikke SLI i praksis bare 5000 ut av vinduet, og høyere skrytefaktor naturligvis.

Når det gjelder det faktiske tilbudet, reagerte jeg også på det at det har innebygget lydkort og dårlige høytalere, og tvilsom ytelse på harddisk systemet. En 25000,- PC med 200GB er vel ikke helt normalt ?

Cobos

Enig... veldig bortkastet og kjøpe den... viss man ikke har en flatskjerm til 15k då!

Lenke til kommentar
For den prisen kunne jeg bygga en nesten dobbelt så bra maskina på samme butikken.

Glem det. :)

Maskinen du satt opp har ett skjermkort til 5K for lite og ikke en 4000+ kan ikke måle seg med en FX55 i spill ;)

Jo en 4000 + kan måle seg med en FX 55 i spill. Nesten ikke forskjell i det hele tatt.Eller hur?

Fortsatt en pc med veldig bra ytelse pr. krone.

Og for de av dere som gruer dere over prisen inkludert en god skjerm, denne pcen er ikke for dere.

Lenke til kommentar

Kjøper ein maskin til 26K, så skal bruke den til ein 17"-skjerm, burde det vore offentleg pisking.

Dual oppsett med to 20/21" CRT eller LCD er obligatorisk for ei slik maksin.

2x LaCie Photovision 20 II er nok eit ypperleg kombinasjon.

Eventuelt ein apple 30" då det skal gå ann å drive den med to singel DVI-kontakter, elelr viss dette Nvidiakortet har ekte dual-DVI i kvar kontakt (som DDL-versjonen av Geforce 6800ultra som Apple har til sine G5 PowerMac) Då kan ein kjøre 2 av dei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...