Gå til innhold

C++ eller Visual Basic plz GI MEG EN GRUNN

Anbefalte innlegg

Jeg har begynnte med visual basic.net for 6 måneder siden og kan en del... veldig fornøyd med språket... og leiter derfor etter grunner til og lære meg C++ når jeg kan lage akkurat det samme i Visual Basic.net?

Jeg føler at det blir veldig overflødig.... med et til språk som gir meg det samme resultatet! :hmm:

Endret av chills
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man kan ofte dele programmerings språkene opp i lag utifra hvor mange linjer asm kode det blir ut av fks en vb kode

her er en veldig forenklet liste

1 asm 1-1

2 c 1-flere

3 c++ 1-enda flere

4 vb 1-kjempe mange

som du ser er vb høyere en c++ det vil med andre ord si at du ikke trenger å skrive så mye for å fks. få opp et vindu som du måtte gjøre i c++, men du er nærmere asm, noe som gjør at koden som regel blir raskere.

fks når du kompilerer vb koden din så er det en pc som koverterer koden din om til asm, så målet er asm (du er altså nærmere målet med c++) og pc er ikke smarte så jo nærmere du er jo mindre kan pc gjøre koden seinere og større og du har dessuten mere kontroll over koden din.

kort sakt vb er raskere til å lage programmer, men

c++ lager raskere programmer.

Lenke til kommentar

Det er også ting som rett og slett ikke er mulig med vb.

I C og C++ kan du stort sett gjøre det samme som du kan i asm, bortsett fra at du ikke har tilgang til de litt mer uvanlige instruksjonene, blant annet MMX og SSE (med mindre du bruker biblioteker for det, eller har inline assembler)

Direct X er laget for C++, Managed Direct X er laget mest med C# i tankene.

Spør du meg så er Visual Basic.NET obsolete når man har C#, har helt sluttet å bruke VB.NET etter at jeg fikk grepet på C#, det er både enklere, og mer oversiktelig (når du har lært det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...