sk1rty Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hei Jeg er teknisk ansvarlig for alt som skjer med datarelaterte ting til min fars bedrift. Han driver som selvstendig næringsdrivende. Problemet er at han har brukt en PC fra 1992(!) med Windows 3.1 på til å utføre alt arbeid fram til nå! Nå har han tenkt å modernisere seg og gå det lange steget opp til Windows XP. Det jeg tenker å gjøre er å overføre alle dokumenter fra den maskinen og over på den nye. Da jeg skulle begynne på denne jobben merket jeg at Microsoft Word ikke ville ta filer som var laget i Microsoft Word v6.0, noe som forsåvidt er forståelig. Hvordan skal jeg da "konvertere" filene til nyere format uten å ødelegge den eller at de blir forandret? På forhånd takk! - Arne Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg er ganske sikker på at word kan lese alle tidligere word formater... Open office klarer ihvertfall å åpne/lagre .doc 6.0 filer Lenke til kommentar
joachimsandvik Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 På min office 2003 ser jeg ihvertfall at jeg kan velge å åpne "Word 6.0/95". Har du forsøkt å endre filtype i rullgardin menyen? En annen sak er vel om han har klart seg så lenge med en eldre versjon, så er nok muligens Open office et like godt alternativ som ny MS office, også sparer man en par lapper. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Slenger meg på kommentaren om at Open Office garantert er mer enn bra nok for noen som har klart seg med Win3.1 og word 6.0 (Tror faktisk Open Office har bedre bakover-kompatibilitet enn hva Office 2003 har også...) Det kunne også vært et alternativ å utforske linux. Kan anbefale SuSE9.3. Eller Ubuntu om han ønsker en gratis versjon. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Det var noe kluss med de to filene jeg testet med, men alt annet av filer fikk jeg til. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
tbend Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Kan vel alltids legge filene over til .txt format om det er full krise Men office 2003 burde kunne lese alt som er laget i word, uten at jeg vet det sikkert. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Slenger meg på kommentaren om at Open Office garantert er mer enn bra nok for noen som har klart seg med Win3.1 og word 6.0 (Tror faktisk Open Office har bedre bakover-kompatibilitet enn hva Office 2003 har også...) Det kunne også vært et alternativ å utforske linux. Kan anbefale SuSE9.3. Eller Ubuntu om han ønsker en gratis versjon. Kan man bruke open office til komersiellt bruk da? Er det ikke StarOffice som er tingen da? (anntar at de fleste bedrifter vil være lovlige når det gjelder slikt...) Det blir jo en betydelig besparelse i forhold til office XP eller Office system 2003 da, men ville bare påpeke spørsmål vedrørende legaliteten ved å bruke open office til komersielle formål? Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) "OpenOffice.org is both a multi-platform and multi-lingual office suite and an open-source project. Compatible with all other major office suites, the product is free to download, use, and distribute." Selskapet jeg jobber bruker kun openoffice, da de høye herrer har sett seg lei av å betale ms lisenser for alt mulig rart (alle servere og arbeidsstasjoner kjører div linux distroer). Det er ingen ting som hindrer din far i å bruke openoffice, da det er gratis og fullt lovlig. Kompatibelt med alle andre "office" applikasjoner er det også. Endret 31. juli 2005 av wilbur626 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå