Gå til innhold

Jeg anbefaler 2 gig til BF2!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BF2 <> clanwar gaming

Dersom du skal game mer profesjonellt og kun er ute etter å vinne, kan det vært lurt å skru ned eyecandyen mest mulig slik at ting blir mer oversiktlig og klart. Jeg har derfor satt alt på low/off. Med disse innstillingene ser ting likevel bra ut, da jeg kjører 1280x1024 med 4xAA.

Dette går dessuten 100% smooth med 1 GB RAM. Dersom jeg skrur opp alt opp på medium, ser jeg at swap minne blir fyllt opp, og det begynne å hakke og lagge dersom spillet må laste inn mer høyoppløselige texturer. Noe som kan være helt kritisk midt i en kamp eller dersom man skal gjøre en unnamanøvre eller f.eks slå ut fallskjermen like før man lander.

Mvh,

3V.Pestilence (#3v.no@quakenet)

Lenke til kommentar

bare for og komme med et inspill fra min side..

på min maskin (spec i siggen) hadde jeg:

1-2 første minuttene hver game jeg startet:

1GB: 1-5fps

2GB: 50-80fps

ja. dette er seriøst..

ellers så gikk det ganske glatt med 1GB, mens med 2GB hakker det ikke i det HELE tatt, fra start til slutt..

jeg anbefaler 2GB på det STERKESTE i BF2 hvis du fil ha en knirkefri spillopplevelse :thumbup:

Lenke til kommentar
Joda, men DDR2 blir ikke standard før på nyåret uansett, så jeg kan ihvertfall ikke leve med dårlig ytelse i BF2 i minst et halvt års tid. Og tipper den er lenge til at ddr2 er så mye bedre at man bare må ha det.

Ja, men feks. Komplett begynner å få et temmelig stort utvalg av DDR2 minne nå. Derfor virker det litt dumt, for min del, å bruke tusenvis av kroner på minne som definitivt er på vei ut. Dersom jeg kjøper HK om ca. 1 år så vil jo ikke det minnet jeg kjøper nå være kompatibelt lenger(med mindre jeg kjøper HK med støtte for gammelt minne selvsagt, men det blir litt vel mye "budget" løsning isåfall).

Men det kommer selvsagt også mye an på hva slags problemer man har idag. Jeg er kanskje heldig som ikke har noen spesielle problemer med BF2 med min nåværende konfigurasjon. Litt raskere oppstart/avslutting av spillet hadde selvsagt vært kjekt, men dog ikke 2600kr kjekt, hehe.

Lenke til kommentar
jeg anbefaler 2GB på det STERKESTE i BF2 hvis du fil ha en knirkefri spillopplevelse  :thumbup:

Jeg har fått knirkefri opplevelse etter jeg formaterete og jeg har 1GB :yes:

Det hjalp så jeg trengte ikke sløse penger på 2gb

sløse? ram er billig for tida.

dessuten er 2gb kjekt og ha til andre ting.

spørs jo kva du bruker maskina til seff men.

Lenke til kommentar
jeg anbefaler 2GB på det STERKESTE i BF2 hvis du fil ha en knirkefri spillopplevelse  :thumbup:

Jeg har fått knirkefri opplevelse etter jeg formaterete og jeg har 1GB :yes:

Det hjalp så jeg trengte ikke sløse penger på 2gb

sløse? ram er billig for tida.

dessuten er 2gb kjekt og ha til andre ting.

spørs jo kva du bruker maskina til seff men.

Bruker den egentlig bare til spilling hehe.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 x 128Mb DDR RAM (400MHz)

også 1 x 512Mb DDR RAM (400MHz)

Tilsammen blir det 768Mb DDR RAM (333MHz)

Om jeg skal oppgradere til 2Gb må jeg vel kjøpe 3 x 512Mb brikker på 400MHz, eller helst 533MHz. Også må jeg ta ut de 128Mb brikkene som var med maskinen..

En rambrikke koster vel nesten 1000kr, iallfall med 533MHz?

Så jeg må ut med 3000kr for RAM? Nei, spiller heller med med litt lagg i begynnelsen, og venter heller noen minutter på at jeg skal få avsluttet spillet..

Lenke til kommentar

Har 768 mb ram med 333 mhz jeg å...litt tregt til tider, men grunnet økonomi og pririteringssaker tror jeg at jeg skal få "slite" litt lenger med 768 mb ram... Dessuten er det kun når jeg avslutter spillet jeg merker at jeg burde hatt litt mer, ikke mens jeg spiller (kjører det meste på medium)

Lenke til kommentar
BF2 <> clanwar gaming

Dersom du skal game mer profesjonellt og kun er ute etter å vinne, kan det vært lurt å skru ned eyecandyen mest mulig slik at ting blir mer oversiktlig og klart. Jeg har derfor satt alt på low/off. Med disse innstillingene ser ting likevel bra ut, da jeg kjører 1280x1024 med 4xAA.

Dette går dessuten 100% smooth med 1 GB RAM. Dersom jeg skrur opp alt opp på medium, ser jeg at swap minne blir fyllt opp, og det begynne å hakke og lagge dersom spillet må laste inn mer høyoppløselige texturer. Noe som kan være helt kritisk midt i en kamp eller dersom man skal gjøre en unnamanøvre eller f.eks slå ut fallskjermen like før man lander.

Mvh,

Det stemmrr det. Er jo det "alle" de gode spillerne gjør (Husker når jeg så BF1942 fra Incredible Teamaction (clan-it.net), helt sykt hvordan de hadde konfigurert slik at det var minst mulig detaljer. Samme gjelder for quake 3 også, så skulle ikke bli overrasket om det gjelder for BF2 også :)

Jeg har 1 GB med RAM og alt går veldig bra for meg, nå har jeg riktignok 6600 GT som begrenser litt, men jeg skal sjekke litt FPS osv.

Lenke til kommentar
BF2 <> clanwar gaming

Mvh,

du bør ta geometry på medium eller så ser biler osv deg før du ser dem.

Lenke til kommentar
BF2 bruker bare 730MB RAM her, gått ned fra 840MB. Har ikke gjort noe i det hele tatt, spiller på 1280*1024 alt på max, får 50-60 FPS.

730MB er på peak memory use, så man trenger ikke 2GB RAM for at BF2 skal kjøre bra.

Hmm... Det virker rart siden det er helt motsatt av hva de fleste rapporterer :hmm:

(Tenker da på de som har skrudd alt på max)

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva andre gjør, men jeg har helt standard install, kjører 1280*1024 (den spesielle startkommandoen) og alt på High.

Hadde 840MB peak usage før, vet ikke hvorfor den har fått ned til 730MB. Jeg overklokket systemet med 5% (Asus sin innstilling) og etter det har systemet vært mye kjappere og bedre, så det er årsaken til at den bruker 110MB mindre minne er det bra =)

Lenke til kommentar
Hadde 840MB peak usage før, vet ikke hvorfor den har fått ned til 730MB. Jeg overklokket systemet med 5% (Asus sin innstilling) og etter det har systemet vært mye kjappere og bedre, så det er årsaken til at den bruker 110MB mindre minne er det bra =)

Jeg vet ikke hvorfor du bruker så lite ram jeg, men peak varierer litt med hensyn til hvilket kart man spiller. Noen kart bruker mer minne enn andre! Testet alle kartene?

Men som sagt før. Selv om pc'en ikke nødvendigvis "peaker" over 1 gig ram. Så vil 2 gig ram føre til at spillet "flyter" bedre.

Noen her inne merker kanskje ikke at spille ikke flyter optiamlt av forskjellige grunner. det er kanskje blitt vant til den dårlige flyten.

Og 50-60 FPS er ikke spes bra. Dette spillet er i mine øyne uspillbart med en gang fps går ned på 40. Det går sånn noenunde på 50-60, men flyten får man først ved 70-80-90

Lenke til kommentar
Jeg sliter litt med å installere bf2 på min Compaq Presario cds520.

486 sx 33mHz, 4mb ram og 410mb hd.

Kanskje det hjelper å oppgradere til 2gb ram på denne?

Har nå fulgt med i denne tråden og det ser ut som at hvis du får trøkkt 2GB med ram inn i pcen så skal det gå bra. Lykke til.

Hmm :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...