Gå til innhold

Jeg anbefaler 2 gig til BF2!

Anbefalte innlegg

WinXP bruker meir ram om du har meir ram, så einkelt er det.

Dette er nok en del av hemmeligheten. Jeg går inn i taskman og avslutter alle prosesser jeg ikke trenger før jeg starter (har 1 Gig). Når spillet starter ligger windows med et forbruk på 130MB og 19 prosesser. Før jeg gjorde dette market jeg tydelig lagg.

Det er fortsatt antydning til lagg helt i begynnelsen, men på ingen måte så galt at jeg vurderer mer ram. Om lagg defineres som plagsom lugging er nok ikke > 1 gig nødvendig, men om vi definerer det som minuskule forsinkelser/fps dropp grunnet swap, ja da har jeg fortstt litt lagg med min bra oppsatte maskin og 1 gig ram....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm..ja

Jeg er enig at harddisken's kvalitet og hastighet sikkert har noe å si for om det lugger litt eller ei. Jeg er også enig i at om man stripper ned prosessene som blir kjørt osv..så vil man også kunne oppnå bedre ytelse i BF2.

Mitt problem er at jeg ønsker egentlig å ha alle de bakgrunnsjobbene jeg har. Jeg vil ikke måtte fikse på det før hver oppstart av BF2.

Det skal sies at jeg bruker en gammel ide disk med kun 2 mb cacheminne. Men kameraten min som opplevde akkurat samme lugging/hakking som meg kjører på sata disk med 8mb cache.

Men jeg vet ikke helt sikkert hva det skyldes. Men det som sikkert er sannsynlig er at 2 gig med ram kompanserer for alle dem andre tingene som måtte gjøre at BF2 ikke kjører optimalt.

Mulig det er en overgang er sted, men det virker som om alle som kjører 1280x1024 (og over) og medium+ grafikk opplever en viss form for "lugging" enten bare i starten eller gjevnt over (f.eks om man snur seg fort) med kun 1 gig ram.

Lenke til kommentar
Det er fortsatt antydning til lagg helt i begynnelsen, men på ingen måte så galt at jeg vurderer mer ram. Om lagg defineres som plagsom lugging er nok ikke > 1 gig nødvendig, men om vi definerer det som minuskule forsinkelser/fps dropp grunnet swap, ja da har jeg fortstt litt lagg med min bra oppsatte maskin og 1 gig ram....

Slike drops du snakker om her har jeg enda ikke opplevd med 2 gig ram. Men jeg gjorde det med 1 gig. Noen ganger var det massive drops da, men det har å gjøre med at da brukte nok pc'en mer enn mitt fysiske minne (altså over 1 gig i task manager).

Men når det sies at xp bruker mer ram om den har mer tilgjengelig ram. Så ja..helt sikkert. Men det gjør jo også at xp da kjører med litt bedre ytelse også. Self mer enn den trenger, men i følge minimumskrav har aldri vært spes bra med hensyn til ytelse. Og som vi har sett mang en gang med ulike spill. Har man nøyaktig samme specs som det står som anbefalt bakpå spillpakken, så går ikke spille optimalt. Man må generelt likke godt over det som står anbefalt om man vil ha optimal flyt i spill. der tror jeg mange er enig med meg.

Lenke til kommentar

Hadde selv 1GB ram, men etter at jeg installerte 2GB i maskinen skrev jeg i en annen tråd her på forumet at jeg ble kvitt min hakking.

Jeg var nok litt raskt med å svare, for jeg kan fortelle at det fremdeles hakker i høy oppløsning, men problemet mitt tror jeg ikke ligger i rammen, men i CPU’n.

Skal nå i den nærmeste fremtid gjøre en oppgradering på HK og CPU, skal bli spennende å se etter det.

Lenke til kommentar

ja 2.6 blir vel en smule for lite for å kjøre BF2 optimalt. :thumbup:

Men uansett så kan det virke som at spillet er litt bugga i "high" setting. Det er rapportert om lagging med bruk av high setting, nesten uavhengig av hva man har av hardware.

Men mitt problem var at det hakket selv med medium setting. spiller forøvrig med medium enda, da jeg ikke ser forskjell på medium og high

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

2gib ram fikset biffen hos meg ;)

Har alt på high utenom: dynamic shadows, dynamic lightning og shadows, dette har jeg på normal. Oppløsning har jeg på 1024*960.

Kan ikke se forskjell hvis jeg setter de 3 grafikk instillingene på high istedet for normal, men merker det på fps'n!

Lenke til kommentar

Instalerte nettopp 2 x 1GB Crucial Ballsitix Tracer brikker i mitt ene system. Kosta meg over 3 laken, men de skal klare i følge XS ofte klare 280 FSB 3-3-3-8, og det er høyt for 2 gb med ram.

I battlefield spiller jeg nå med en @ 4.0 ghz pentium og minnet synkront 1:1. Skjermkortet er et x800xtpe 560 590. Å jo, battlefield liker overklokking. :yes: :

Spiller på 1200 1600 x 2 AA og lå på ca 50 FPS med 1 gb. Nå ligger jeg på 60 FPS med 2 gb og de irriterende droppene i starten av hvert brett er borte.

Derimot kan hakking forekomme en sjelden gang. Tror det kommer av høy ping, da jeg aldri er under 40 FPS.

Pagefila er på 1,2 -3 hele tiden.

Så konklusjon 2 gb til 1200 x 1600 i BF2. :w00t:

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Innterressant. har gått og vurdert dette en stund nå, får vel se om jeg kan ta meg råd når jeg får lønning i slutten av måneden.

Ang. at XP virker veldig tregt når man kommer ut i windows etter å ha spillt BF2, blir dette faktisk bedre med mer ram? og er dette er almennt problem? trodde det bare var maskinen min som slet jeg... hmm. :hmm:

seff blir det bedre

Lenke til kommentar
Var faktisk på nippet til å kjøpe meg mer minne selv, men etter litt kikking så fant jeg ut at det var dumt å investere i mer minne nå da mitt nåværende HK ikke støtter DDR2 minne.

Joda, men DDR2 blir ikke standard før på nyåret uansett, så jeg kan ihvertfall ikke leve med dårlig ytelse i BF2 i minst et halvt års tid. Og tipper den er lenge til at ddr2 er så mye bedre at man bare må ha det.

Lenke til kommentar
Hmmm..ja

Jeg er enig at harddisken's kvalitet og hastighet sikkert har noe å si for om det lugger litt eller ei. Jeg er også enig i at om man stripper ned prosessene som blir kjørt osv..så vil man også kunne oppnå bedre ytelse i BF2.

Mitt problem er at jeg ønsker egentlig å ha alle de bakgrunnsjobbene jeg har. Jeg vil ikke måtte fikse på det før hver oppstart av BF2.

Det skal sies at jeg bruker en gammel ide disk med kun 2 mb cacheminne. Men kameraten min som opplevde akkurat samme lugging/hakking som meg kjører på sata disk med 8mb cache.

Men jeg vet ikke helt sikkert hva det skyldes. Men det som sikkert er sannsynlig er at 2 gig med ram kompanserer for alle dem andre tingene som måtte gjøre at BF2 ikke kjører optimalt.

Mulig det er en overgang er sted, men det virker som om alle som kjører 1280x1024 (og over) og medium+ grafikk opplever en viss form for "lugging" enten bare i starten eller gjevnt over (f.eks om man snur seg fort) med kun 1 gig ram.

Angående harddisker og lugging:

Kjører selv 2xSATA 10 000 rpm's disker på RAID 0 - Striping.

Lugging forekommer her også, så tror ikke det har noe med harddiskene å gjøre iallefall.

Må se å få kjøpt meg litt mer ram jeg også, har 1 Gig atm. Hadde vært kos å blitt kvitt denne forferdelige smålaggen!

Lenke til kommentar

Må ikke glemme serversiden da... utrolig stor forskjell på servere rundt omkring, og de beste serverene er vanskelig å komme inn på fordi de er populære (selvsagt)

Heldigvis har klanen vår egen ranket server som vi kan lage plass til hverandre på leaset fra Super Computers INC. . Jeg spiller på den så slipper jeg lag og lugging. Det er forresten plass til flere medlemmer - vi er 9.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...