Gå til innhold

Jeg anbefaler 2 gig til BF2!

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg mine 2 gigs med RAM.

Satt dem inn....kjørte i gang BF2.

Resultat= Alle mine hakking/lagg problemer er borte!

Så som så mange av dere også har opplevd med 2 gig ram. Det funket!

Den andre postivie er jo at pc'en min har blitt en tanke mer responsiv i xp. Og den tregheten i xp jeg alltid hadde (i opptil 2 min) etter at jeg hadde spilt BF2 er nå borte.

Så om dere har råd. 2 gig er redningen til BF2 og helt sikkert fremtidens spill!

Kjører forøvrig dette minnet nå:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=34985

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innterressant. har gått og vurdert dette en stund nå, får vel se om jeg kan ta meg råd når jeg får lønning i slutten av måneden.

Ang. at XP virker veldig tregt når man kommer ut i windows etter å ha spillt BF2, blir dette faktisk bedre med mer ram? og er dette er almennt problem? trodde det bare var maskinen min som slet jeg... hmm. :hmm:

Lenke til kommentar
Ang. at XP virker veldig tregt når man kommer ut i windows etter å ha spillt BF2, blir dette faktisk bedre med mer ram? og er dette er almennt problem? trodde det bare var maskinen min som slet jeg... hmm. 

ja hehe...spes etter BF2 spilling har jeg merket dette. Men nå er alt det borte. Koser meg her..endelig funker liksom alt som det bør.

Men som jeg har hevdet tidlige, så har nok AMD cpu'en min litt av skylden for den litt lave responstiden i XP. Min gamle Pentium på 2.4Ghz hadde omtrent akkurat lik ytelse i XP som min nye AMD. Og det sier jo litt. AMD er spillcpu, men ikke så mye mer. I hvertfall athlon 64 3500+ "winchester"

Nå skal jeg bare ta mot til meg å sette i sata-disken og snart. så skal vi se at det går enda litt bedre :thumbup:

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Ingen som har hatt oppe Task Manager og sett kor mykje minne BF2 bruker?

Joda! jeg har hatt den oppe siden jeg fikk spillet. Det meste jeg opplevde var i overkant av 1.3 gig.

MEN, selv om spillet ikke til enhver tid bruker 1,3 gig med ram så hakket det for meg uansett når den lå på omtrent rundt 0,8 gig. Når den kom over mitt fysiske minne..ja..hva kan jeg si...da opplevde jeg ekstrem hakking som i den stunden det varte var helt uspillbart!

Så ut fra task manager så er det bevist at spillet utnytter mer enn 1 gig!

Sjekk denne linken for å finne ut hva dere bør sette page filen til.

http://forum.hardware.no/index.php?s=&act=...&t=444411&st=20

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Sikkert digg med 2Gig med RAM ja, men jeg har 768MB RAM, og her INGEN problemer..

for laveste oppløsning og low setting så kan man sikkert spille med 512 ram også, men det er svært lenge siden jeg kunne leve med slikt!

Herregud! Hva du antyder?

Jeg kjører full på alt untatt oppløsning jeg.. har 1200 x 9xx på oppløsning.

Lenke til kommentar

Jeg har bare 1024 mb ram går helt knirkefritt her.. fant ut her om dagen at jeg lider av massivt pakketap og høye ping hopp.. har nok noe med nettverket jeg sitter på for tiden.. 10 mbit begge veier - men det går via en antenne bro til kontoret :\

Lenke til kommentar

Det virker som folk har forskjellig oppfatning av hva man mener er hakking osv.

Når både meg og kameraten min opplever samme type hakking med 1 gig ram, og har ellers helt lik pc (bare HK som er forskjellig) så hevder jeg at alle vil oppleve denne hakkingen om dem spiller på en oppløsning av 1280x1024 eller mer. Men hva folk oppfatter som hakking og har vent seg til kan det stilles spørsmål med.

Og når det i tillegg er bevis på at BF2 bruker mer enn 1 gig minne (via task manager) så er det jo ikke særlig tvil om at det vil hakke om man bare har 1 gig ram.

Så folk får nesten tro hva dem vil. Det hakker med 1 gig. Ikke uspillbart..langt der i fra, men plagsomt er det likeså.

Lenke til kommentar
Jeg kjører spillet på low og 800x600. Kjører 30 fps, men ingen hører meg klage?

Bra grafikk i onlinespill er bare tull spør dere meg.

Jøss, det må jeg si. Grafikken er en meget viktig del av spillopplevelsen iallefall for meg. Men hver sin smak...heldigvis!

Og den klokka her på forumet er fortsatt en time sein.....

og "hint-hint" - nå burde nettbutikkene smi mens jernet er varmt med noen skikkelige tilbud på ram :love:

Endret av Nikkos
Lenke til kommentar
Jeg sliter litt med å installere bf2 på min Compaq Presario cds520.

486 sx 33mHz, 4mb ram og 410mb hd.

Kanskje det hjelper å oppgradere til 2gb ram på denne?

Har nå fulgt med i denne tråden og det ser ut som at hvis du får trøkkt 2GB med ram inn i pcen så skal det gå bra. Lykke til.

Lenke til kommentar
Det hakker med 1 gig.

Ikke hos meg.. Her går det helt glatt, ligger mellom 80 og 90 fps.

Sjekk selv din egen fps ved å skrive renderer.drawfps 1 i consollen.

Nå skal det vel og sies at jeg ikke spiller med alt på best mulig grafikk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...