kjekay Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 hehe... jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, hakke så mye peiling ;P men saken er at i dag når jeg slo på maskina så begynte AsusProbe å pipe noe vilt.. den viste at +12 volten på hovedkortet lå på 13.45 volt.. ok, tenkte jeg og restartet pc'en.. da ville plutselig ikke maskinen boote og det kom rare pipelyder, lette fram i HK manualen og fant ut at pipelydene betydde "VIDEOCARD ERROR OR BAD VIDEO MEMORY".. ******* tenkte jeg. Tenk om skjermkortet har gått til *******. jeg tar av sidelokket av kabinettet ( jeg har chieftec )... DA vil plutselig maskinen boote fint og jeg kommer inn i windows.. men seff det første som skjer i windows er at Asusprobe begynner å mase om +12 volten som nå lå på 13.45.. jeg uinstallerte hele asusprobe dritten og satt meg ned å skrev dette... noen her på overklokking.no som har den glede å meddele meg hva som er feilen ? min maskin : Asus a7v133 (Bios 1009) AMD t-bird 1200@1333 512 mb SDRAM@133 Asus Geforce 2 GTS 32mb ddr 40+40+60gb IBM disker Software : Windows XP pro Lenke til kommentar
555 Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 litt mye volt det der.... det er psu som regulerer volten dvs. den burde? byttes. du får sikkert en ny på garantien Lenke til kommentar
kjekay Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 OK :smile: thx btw.. men er det så kritisk at jeg burde slå av maskina omgående og vente til jeg får ny psu eller ? liksom.. jeg er en "innegutt" til de grader at jeg ikke klarer meg uten pc et sekund ;P :smile: ) Lenke til kommentar
555 Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 jeg hadde brukt den (hvis ikke ting blir veldig varme/ustabile) men det er bare meg :razz: jeg anbefaler å ikke bruke den før du får ny eller får lånt en :smile: Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Noen chips kan være ganske følsomme... Å utsette HK for slikt kan senke livstiden på noen chips, men en PC byttes vel ut/oppgraderes ganske hyppig uansett.. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå