Gå til innhold

Iomega Zip 100 og Dell Stasjonær


Anbefalte innlegg

Jeg har handlet inn en PC, fra dell. Denne skulle erstatte en gammel maskin. Denne gamle maskinen hadde en 100 mb zip disk fra Iomega.

 

Når jeg så på den nye maskinen så jeg at Dell tilbød denne med 250 mb zip, og tenkte at å flytte over den gamle zipen burde ikke være noe problem. Det tok jeg desverre feil. Jeg la inn drivere fra Iomega, og trodde alt skulle virke, men får en blåskjerm av en annen verden.

 

Jeg prøvde så å henvende meg til dell, og høre hva som er galt, men får da bare til svar at de ikke gir support på ting kjøpt hos andre enn dell.

 

Synes i det store og hele at dette er ganske merkelig, da jeg ikke klarer å tolke denne feilen som annet enn dell's skyld, det være seg i deres versjon av win2k, eller oppsettet av maskinen. Jeg mistenker uansett en irq feil.

 

Synes dette er ellendig av dell, og håper at noen kan hjelpe meg med mitt problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner at du ikke liker at Dell ikke vil hjelpe deg, men sånn er det når man kjøper "komplette" maskiner. De er laget for å fungere "som de er" og med det extrautstyret du kan kjøpe hos samme produsent. Du skjønner vel at de ikke kan gi support på all mulig maskinvare som finnes...?

Lenke til kommentar

Da jeg satte opp min siste test-PC, så installerte jeg en ATAPI/IDE ZIP-100 på den og IomegaWare med de verktøyene som følger med. Min Win2k kræsjet også så grundig at jeg måtte re-installere.

 

Ved den nye installasjonen lot jeg være å installere IomegaWare, ZIP'en fungerer uten. Ingen fancy iconer eller verktøy, men savner det ikke noe særlig heller.

 

Zip-drive'n alene bruker ingen IRQ, kun hvis du installerer noe ekstra kontrollerkort.

Lenke til kommentar

Takker for tipset. Skal prøve dette.

 

Ang iomega og tredjepartsvarer. Selv om ikke dell har solgt meg min iomega Zip100, har de solgt slike før. De selger 250MB nå. Det betyr at de sannsynligvis vet om problemet og har en løsning. Hvis da dell ønsker å hjelpe sine kunder, kunne de bare tipset om denne løsningen. Evt gitt beskjed om at de ikke ante hvordan det fikses. Jeg har da kjøpt en maskin av dem da...

 

Men samtidig forstår jeg hvorfor de ikke vil hjelpe, nå tvinges jeg til å kjøpe en backupløsning av dem. (vel og merke dersom tipset ikke fører frem)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...