Gå til innhold

Ny gaming pc, men lite peiling

Anbefalte innlegg

Halla alle sammen, jeg tenker å kjøpe meg en ny pc, har gått veldig mye fram og tilbake, og fått en del tips med å spørre etter hjelp på forumet her.

Det som jeg er usikker på er om hovedkortet passer i kabinettet, og hvilket hovedkort er bra.

Tenkte på et hovedkort med nok slotter, slik at jeg kan putte inn ekstra usb porter/lydkort/tvkort o.l.

Det jeg vet er at kabinettet jeg er på jakt etter er "http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBCATR1BB" og tenkte meg på en 500w strømforsyning (bare til show off).

Såg en glimrende review på "http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=445090" / posten "Pc til spilling", håpet på noe alla dette, passer, denne bla i kabinettet jeg ønsker og kjøpe

Skjerm, mus og tastatur har jeg, budsjettet ligger på ca 15000, håper på en pc som holder et par år før man må oppgradere.

Setter pris på alle svar og håper noen snille sjeler har tid til å hjelpe en stakkars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, hvis du unnlater å bruke anførselstegn på linkene vil de komme opp automatisk så vi kunne bare klikka på dem for å se. Det kan til og med være en av grunnene til at du ikke har fått svar enda :)

Du kan bruke alle ATX hovedkort i det kabinettet, og også mATX, så alle s939 hovedkort vil passe der ja.

Og du kan godt slenge inn samme opsett som noobie, x2 4200+ eller helst X2 4400+. Generelt vil en vanlig enkeltkjerne AMD64 CPU til samme pris yte bedre i spill, men X2 yter mer enn godt nok uansett.

Lenke til kommentar

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2 Ghz BOXED

4 988,00

POV GeFORCE 7800 GTX 256MB PCIe Retail

4 795,00

Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM

950,00

Abit Fatal1ty AN8 Hovedkort for S939

1 450,00

Pioneer DVD-Brenner Double layer 16x

495,00

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

2 795,00

Tot: 15 473,00 (inkl. mva.)

Sjekka ett oppsett fra Netshop.no og det ble litt dyrt med X2 4400+ og 2GB RAM, særlig i og med at kabinett og PSU ikke er med her :) Kan gå ned til X2 4200+, evnt 1GB ram eller billigere skjermkort.

Lenke til kommentar

Her er mitt forslag:

Kabinett:Sunbeam Transformer. 895 kr.

PSU:MIST 500 watt. En av de beste på markedet. 895 kr.

Hovedkort:ASUS A8N-SLI PREMIUM. Rått hovedkort med SLI og lydløs chipsettkjøling. 1859 kr.

CPU:AMD Athlon 64 3700+ " San Diego". 2885 kr.

Skjermkort:Club3D Geforce 7800GTX. 4489 kr.

Minne:Patriot 2048MB. 1999 kr.

DVD-Brenner:BenQ DW1640 PRO. Beste brenneren på markedet akkurat nå. 440 kr.

Harddisk:Hitachi 250GB SATA2. 1035 kr.

Totalpris:14490 kr. Med frakten blir det ganske nøyaktig 15000 kr.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Det er nok det forlsaget jeg går etter, men lurte på angående cpu'en. Den andre ser jo en del raskere ut. Er bare vant med intel, så er ikke helt sikker på dette med 3700+ og 4400+ Hvor sto hastighet er det i likhet med en intel prossesor??? La merke til en forskjell i prisen på de 2 forslagene, Noen som har en kommentar til dette???

Hvor stor forskjell det er på disse 2 forslagene?

Takker ekstremt for svarene jeg har fått, vil begynne å handle inn deler iløpet av uken :D weeeee

Endret av sanman
Lenke til kommentar

Støtter Morten K sitt forslag, med unntak av kabinettet.

Spille ytelsen idag vil være minimal mellom 3700+ og 4400+, men senere vil kanskje dobbelkjerneprosessoren være bedre.

EDIT: Unnskylder Morten K, orka ikke copy/paste istad :tease: så det ble ikke sjekka. Og litt slurving på lesingen min.

Endret av hds
Lenke til kommentar
Støtter Morten K sitt forslag, med unntak av kabinettet.

Spille ytelsen idag vil være minimal mellom 3700+ og 4400+, men senere vil kanskje dobbelkjerneprosessoren være bedre.

Kabinettet har trådstarter valgt selv. Ville ikke hatt det kabinettet jeg heller,men smaken er som baken. :)

Lenke til kommentar

Det med kabinettet er at jeg orker ikke å mod'e det selv. Så jeg tar en lamer og kjøper litt sånn ferdig mod'et, det andre som jeg likte m kabinettet er at det er plass til 5 vifter i det. Lager jo litt ekstar støy, men en annen som har det mener det er ganske så greitt.

Lenke til kommentar

selv om San Diego holder lenge, hva med noe som varer enda litt lenger, er det noe vits i å kjøpe d??

edit: går det eventuelt an å kjøpe cpu'en i det første forslaget og slå den sammen med alt det andre i andre forslaget?? Eller er det bare dumt??

Endret av sanman
Lenke til kommentar
Det med kabinettet er at jeg orker ikke å mod'e det selv. Så jeg tar en lamer og kjøper litt sånn ferdig mod'et, det andre som jeg likte m kabinettet er at det er plass til 5 vifter i det. Lager jo litt ekstar støy, men en annen som har det mener det er ganske så greitt.

Orker ikke "mod'e"? Det er jo det som er moro, selv om det ikke alltid blir like fint, så er det jo å få sitt eget "look" på kabinettet som er stilig :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...