Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke lokal ip i nettverket av routeren!

Anbefalte innlegg

Har et problem her som irriterer meg stadig mer. Er i nettverk med 3 andre maskiner som deler adsl. Routeren vi har er en d-link 604. Plutselig for noen dager siden begynte den og gi ut helt fremmede ip`er, og datamaskinene her er ikke i nettverk lenger. Det samme skjer om jeg skifter til en annen hub i stede for routeren. Ip`ene ser ut til og være eksterne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle pcene i nettverket får samme type ip.

Og i cmd>>ipconfig har alle forskjellig standar gateway.

Har prøvd og resete routeren. Var ikke det og dra ut strømmen, holde inne reset-knappen og sette inn strømmen igjen ? Rett meg om jeg tar feil

Lenke til kommentar

Hvis det ikke hjelper med å resette routeren, så må du inn å konfigurere litt.

I IE (eller lignende) så skriver du 192.168.0.1. Logginen skal være admin og ikke noe passord hvis det er standard. Sjekk om NAT og DHCP er aktivert. Hvis disse er av, vi du motta den eksterne IP'en, og pc'ene vill havne i forskjellige sub-net. Hvis begge er på, så kan du fornye ip'en via dlinken....

Lenke til kommentar
Nei. Som du ser over her så er det en 193.216.xxx.xxx ip. Noe som er den eksterne ip`en til adsl.tele2

Det er ikke så enkelt at noen ved en feil har plugget ADSL-modemet i switchen på routeren i steden for WAN-inngangen?

Lenke til kommentar

Altså, jeg får overhode ikke kontakt med routeren. Ikke nok med det, den sa netopp takk for seg.. :cry: Bruker en 10 mbit hub nå til og dele internetten. Ip`en er akuratt den samme. Og nei, adsl-modemet er ikke koblet i en av lan portene, den er i wan.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hvis du kun bruker en helt vanelig patch-kabel mellom router og pc. Ikke koble routeren til noe, og skru routeren på.. Så setter du en statisk ip. egenskaper for tilkoblingen-->egenskaper til tcp/ip.

Din statiske ip skal være 192.168.0.2 Gateway skal være det den fåreslår og gateway og primær-dns skal være 192.168.0.1

Da skal du kunne logge inn på routeren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...