Gå til innhold

bruke TV'n som skjerm

jon.A

Anbefalte innlegg

Jeg vil bruke TV'n som skjerm til å se film. Har en s-videokabel som er kobla til en scartadapter. Bruker nview til å få bildet frem på tv'en, men bildet blir svart/hvitt. Noen som har en anesle om hva jeg kan gjøre for å få farger i bildet?

Har et POV geforce6800GT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også s-video kabel fra skjermkortet og scart til TVen.

Da jeg hadde problemet med svart/hvitt selv så var det TVen som ikke var riktig stilt inn. Står det s-video når du stiller inn E1 eller E2 på TVen?

Ligger ikke feilen der, må du se i skjermdriveren din. Ligger som oftest et ikon ved klokka på PCen (nVidia-innstillinger). Høyreklikk på denne, velg nview desktop manager og velg så egenskaper for nview. Se om du finner en TV-veiviser der. Den skal være på PAL-B om jeg ikke husker feil.

Svein.

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe s-video -> composite overgang på biltema til kr 28,50. (bare en liten plugg)

For selv om det er inngang for s-video bakpå scartadapteren er det ikke sikkert TV'en støtter det.

Det er i mange tilfeller lettere å få til composite enn s-video på tv'en.

Vet at det blir litt dårligere bildekvalitet, men du får i det minste eliminert en del feilkilder....

Endret av Slimshady
Lenke til kommentar

Spør her jeg også

har en tv som ikke støtter S - Video, men har en composite kabel koblet til, får kun svarthvitt når jeg gjør det, starter jeg opp med windows driver blir det farger og sånn

Noen som vet som er galt ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...