jon.A Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg vil bruke TV'n som skjerm til å se film. Har en s-videokabel som er kobla til en scartadapter. Bruker nview til å få bildet frem på tv'en, men bildet blir svart/hvitt. Noen som har en anesle om hva jeg kan gjøre for å få farger i bildet? Har et POV geforce6800GT. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg har også s-video kabel fra skjermkortet og scart til TVen. Da jeg hadde problemet med svart/hvitt selv så var det TVen som ikke var riktig stilt inn. Står det s-video når du stiller inn E1 eller E2 på TVen? Ligger ikke feilen der, må du se i skjermdriveren din. Ligger som oftest et ikon ved klokka på PCen (nVidia-innstillinger). Høyreklikk på denne, velg nview desktop manager og velg så egenskaper for nview. Se om du finner en TV-veiviser der. Den skal være på PAL-B om jeg ikke husker feil. Svein. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 du må ha s-video kompatibel tv.. som regel er det av-kanal nr. 3 som er det.. trykk 'av' 3 ganger, så finner du sikkert av-s kanalen Lenke til kommentar
jon.A Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 TVen står som PAL B i nview. Jeg har brukt TVen til dette med mitt forrige grafikkort (ti4200), så skjermen skulle takle dette. Noen andre tips? Takker for svar Lenke til kommentar
eXoTiCx Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 slik skal det stå i driveren! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Sammensatt ut? Bruker man s-video-kabel skal det vel stå S-video ut? (for å få max kvalitet). Men du må bruke korrekt SCART-inngang. (Evt. egen s-video-inngang) Endret 20. juli 2005 av sedsberg Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg hadde samme problemet, jeg måtte bare endre inne på innstillingene på TVen... Lenke til kommentar
Slimshady Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Du kan kjøpe s-video -> composite overgang på biltema til kr 28,50. (bare en liten plugg) For selv om det er inngang for s-video bakpå scartadapteren er det ikke sikkert TV'en støtter det. Det er i mange tilfeller lettere å få til composite enn s-video på tv'en. Vet at det blir litt dårligere bildekvalitet, men du får i det minste eliminert en del feilkilder.... Endret 20. juli 2005 av Slimshady Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Kan være dårlig kabel også. Spessielt hvis den er lang. Lenke til kommentar
jon.A Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Takk eXoTiCx! Det var det som skulle til Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Spør her jeg også har en tv som ikke støtter S - Video, men har en composite kabel koblet til, får kun svarthvitt når jeg gjør det, starter jeg opp med windows driver blir det farger og sånn Noen som vet som er galt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå