tiboine Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Lurer på om hvordan reglene er angående patent på ideer? Må man ha en konkret plan på ideen man har? eller holder det med en konsept ide elns? Hvis jeg da kommer på en ide, men har ikke mulighet å utvikle den ideen til noe konkret, kan det da søkes patent på det eller? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Nei. Start opp et firma, skriv forretningsplan. Få inn investorer. Så søk patenter. Husk at patenter er veldig dyre. Les også gjennom andre patentsøknader, så vet du hvordan man skriver slike. Ønsker deg lykke til og bare bemerker at skal du lykkes så kreves det MYE arbeid. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hvordan registrerer man varemerker, copyright og sånt? Hvor går man for å gjøre tidligere samt patent? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Nei. Start opp et firma, skriv forretningsplan. Få inn investorer. Så søk patenter. Husk at patenter er veldig dyre. Les også gjennom andre patentsøknader, så vet du hvordan man skriver slike. Ønsker deg lykke til og bare bemerker at skal du lykkes så kreves det MYE arbeid. Har du seriøst planer så ta kontak med Innovasjon Norge, såvidt jeg vet så hjelper deg med patentsøknader og tildels finansierer herligheten. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Ok. så det er ikke bare bare mao. jaja, orker ikke å stresse med det. Den tid den sorg men takk for svar ihvertfall. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Inovasjon norge er bra. (de holder på med mange andre prosjekter, deriblant en der jeg er med) Gå til norges patentkontor, de kan oxo hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå