Gå til innhold

Hvordan få ut frustrasjonen mot slemme datadeler, v.1


Spirre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Topplokket består av to tynne lag metall, der kula traff tett inntil andre solide deler så revnet lokket, der den traff åpne felter så ble det bare en alle tiders bulk. Kassa til disken er laget av støpegods og ikke på langt nær like seig, der sprutet delene når jeg traff skikkelig.

 

Selve disken fikk bare indirekte treff siden lokket/kassa tok det meste av støyten men jeg mistenker at det kan bli en og annen sektorfeil her ;)

post-63-1126689045_thumb.jpg

Lenke til kommentar

"Fordi de fortjener det" :p

 

 

Har en gammel strømforsyning som *ikke* skal kastes før den er forskriftsmessig avrettet. Resten av pcen er kastet/resirkulert/gitt bort men strømforsyningen har jeg spart på, den fikk meg til å rope stygge ord/slå i veggen litt for mange ganger til at den skal få slippe lett unna :devil:

 

Foreløpig forslag til program:

En pakke .22LR fra forskjellige vinkler

15 minutters bearbeiding med håndslegge

Til sist støpes restene inn i bly og stilles ut til skrekk og advarsel.

Lenke til kommentar

he he, ødelegge datadeler er morro. Husker jeg og to kamerater skulle ha tak i en trafo for og få ca 2 - 3 kV(skulle lage Tesla Coil i skole prosjekt). Han enne hadde en kammel skjerm som ikke funka lengere. Der tok vi ut bilderøret og prøvde og slå det med balltre (det funka VELDIG dålig, måtte tre store steiner til for og kværke bilderøret) PCBen inni kjermen var foresten veldig sprø, kunne lett brekke den med tang.

 

I sommer "behandlet" vi et gammelt pci modem med 3 kV (neon skjilt trafo, tårler kortslutting :dribble: ) før vi brukte lysbuen til og lage flammekaster med WD-40. seinere fikk både ett gammelt P3 hovedkort og et eldre tastatur samme behandling.

 

De to kveldene etter hver av de "hendelsene" var alle tre i MEGET godt humør. Særlig fordi vi fikk behanlinga av modemet med på film.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...