ClawHammer Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hvordan lim bruker jeg til å lime stål til plexi ? noen som vet ?? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Tokomponents epoxy! Finnes på Clasern, Biltema og Jernia f.eks.. Bare bruke søkeord "epoxy" så får du opp nok å velge mellom! Styr unna "hurtigherdende epoxy" om du kan.. Endret 19. juli 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Det finnes også et spesielt lim for plexi. Dette smelter de to delene sammen. Jeg har kun lest om det, ikke sett det i praksis. Hør hos din lokale glassmester. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 ok takk før svaran Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Styr unna "hurtigherdende epoxy" om du kan.. Hvorfor det egentlig? Hva skjer? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Skjer ikke noe spesielt, men har hørt om tilfeller hvor folk har opplevd at limet har blitt dårligere over tid! Uansett er det jo bare å bruke epoxy midlertidig før det du, Natrium, snakker om blir mer kjent.. Holder i massevis! Men det du snakker om Natrium høres veldig interessant ut! Men kunne jo like greit bare tatt varmluftspistol, varma noen punkter å kanskje den hadde festa? Lenke til kommentar
NyLakkert Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg festet vinduet mitt med silikonlim. Det har stått i et år nå, og sitter fortsatt fast. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Det finnes også et spesielt lim for plexi. Dette smelter de to delene sammen. Jeg har kun lest om det, ikke sett det i praksis. Hør hos din lokale glassmester. Acrifix? Lenke til kommentar
terje142 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 sikaplex (tror d er sånn d staves) Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Sikaflex heter det. SMS-språk skal forresten ikke brukes på forumet. Lenke til kommentar
icer Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Hvordan fungerer Araldit til dette? Sikaflex er enten svart eller hvitt, noe som viser godt om du for eks har to plexi vinduer som står mot hverandre eller du ser kanten av... Edit: Det heter "Hva slags"! Ikke hvordan! Endret 14. august 2005 av icer Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Har alltid brukt lim som man påfører med limpistol. Har aldri hatt problemer med det, og så lenge du varmer stålet med en hårføner / varmluftpistol bare så det blir littegrann lunkent, så sitter det som støpt. Og til deg som sa at man skal styre unna hurtigherdende Epoxylim: Dette er bare vas. i dette tilfellet, skal det bare brukes til å feste plexiglass. OK, du burde kanskje ikke bruke hurtigtørkende epoxylim om arbeidsstykket skal tåle litt belastning, da hurtigtø.e.l. vil bli Sprøere enn vanlig ep.lim. Bruker du Vanlig Ep.lim, kan dette tåle litt mere belastning, pga den blir blir ikke like sprø. Har som sagt god erfaring med limpistollim, noe som jeg bl.a. har brukt på en Moddet harddisk (se: plexiglass og led's) som ennå fungerer. BBone Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 På mitt brukte jeg "byggelim" Kan kjøpes for 99 kroner på jernia. Mener det var der det var Men funker fett i alle fall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå