bergen Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Heisann! Jeg lurer på om det finnes et enkelt og gratis program jeg kan bruke til å endre størrelsen på bilder med. Jeg tar en del bilder med digitalkamera, men de blir alt for store til å sende på mail og legge ut på hjemmeside. Det beste hadde vært et program som endret flere bilder samtidig, men jeg aner ikke om det er mulig. På forhånd takk Lenke til kommentar
roac Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg lurer på om det finnes et enkelt og gratis program jeg kan bruke til å endre størrelsen på bilder med.Jeg tar en del bilder med digitalkamera, men de blir alt for store til å sende på mail og legge ut på hjemmeside. Det beste hadde vært et program som endret flere bilder samtidig, men jeg aner ikke om det er mulig. Det er mulig, men ikke nødvendigvis en god løsning, i og med at alle bilder bør manuelt skarpes opp i etterkant for å få optimal kvalitet: Carsten Arnhom - Uskarp Maske. Av programmer som kan kjøre batchkonvertering på størrelse har vi blant annet Paint Shop Pro (har ikke testet det selv) og PhotoShop. Det finnes sikkert en rekke andre alternativer også. Lenke til kommentar
kzn Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 huska jeg lette etter det samme en gang på en tidligere pc. fant noe freeware som hette image resizer på download.com... kunne ta flere bilder om gangen å greier. ellers anbefaler jeg acdsee foto canvas.. enkelt og greit program Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Kanskje denne kzn mener?: Image Resizer for Windows XP Veldig kjekk liten sak som etter installasjon legger seg i høyreklikkmenyen. Du markerer altså alle bildene du ønsker forminsket, høyreklikker, og velger "Resize Pictures". Da får du opp en meny hvor du kan velge størrelsen på de nye bildene, og om du ønsker å overskrive originalene eller lage kopier. Anbefales Endret 19. juli 2005 av teveslave Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 picasa gjør begge delene "samtidig", personlig foretrekker jeg irfanview + t.bird / gmail combo Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 I Paint (det som er innebygd i XP) trykker du på CTRL+W og reduserer med anntall prosent. Dette er ikke helt ideelt siden du ikke kan velge den eksakte størrelsen på bildet. Du kan også bare ta et bilde av gangen. Jeg har selv gjort dette med minst 100 bilder. Du kommer inn i en grei takt efter hvert Bruk den geniale søk-funksjonen i forumet. Tror det har vært minst to slike tråder nylig. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Bruk den geniale søk-funksjonen i forumet. Tror det har vært minst to slike tråder nylig. off topic: helt enig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå