wil Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 hei. når jeg får ny CPU og Prosessor som kan det hende jeg vurderer å legge inn Windows XP 64 Bits, men er ikke sikker. uannsett, jeg tenker på om det er programmer som ikke blir støtta i Windows XP 64 bits. jeg bruker jo Norton Internet Security 2005 og en hel haug med andre programmer. så jeg lurer på om det finnes noen liste eller noen som kan si noe om hvilke programmer Windows XP 64 bits ikke støtter. Lenke til kommentar
roac Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 hei. når jeg får ny CPU og Prosessor som kan det hende jeg vurderer å legge inn Windows XP 64 Bits, men er ikke sikker. uannsett, jeg tenker på om det er programmer som ikke blir støtta i Windows XP 64 bits. jeg bruker jo Norton Internet Security 2005 og en hel haug med andre programmer. så jeg lurer på om det finnes noen liste eller noen som kan si noe om hvilke programmer Windows XP 64 bits ikke støtter. I utgangspunktet støtter Windows x64 alle programmer som Windows x86 støtter, men Windows x64 støtter ikke 32-bits drivere. Derfor vil programmer som er avhengige av 32-bits drivere feile. Eksempler på programmer som bruker drivere er: - Programvare med dongler - Brennerprogramvare - Sniffer-verktøy - Annen programvare som jobber rett mot hardware. Lenke til kommentar
knuto Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Uansett er vel 32bit mest annbefalt i nåtida. Windows, og enkle programmer trenger som regel ikkje meir enn 32 bits til vanleg bruk, og vil difor heller gå treigare med 64bit. Når f.eks. Photoshop kjem som 64bit vil det derimot bli ein del tid å spare på eventuelle filter og store behandlingsprosedyrer ol. Eller er eg heilt på jordet no? Dersom du søker litt på hardware.no har dei ein artikkel som forklarer denne forskjellen veldig nøye. Lenke til kommentar
roac Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Uansett er vel 32bit mest annbefalt i nåtida. Windows, og enkle programmer trenger som regel ikkje meir enn 32 bits til vanleg bruk, og vil difor heller gå treigare med 64bit. Når f.eks. Photoshop kjem som 64bit vil det derimot bli ein del tid å spare på eventuelle filter og store behandlingsprosedyrer ol. Eller er eg heilt på jordet no? Når OSet jobber mer effektivt vil dette også påvirke applikasjonene. Applikasjoner varierer mye, men en del er ganske flittige brukere av systemkall, og disse vil naturligvis tra nytte av et Windows x64. Nå sies det også at emuleringen av 32-bit er mye mer effektiv her enn f eks emuleringen av 16-bit på 32-bits windows. Microsoft selv har vel sagt at 32-bits applikasjoner jobber mer effektivt på en 64-bits maskin som kjører Windows XP x64 enn en som kjører Windows XP x86, men dette har jeg ikke fått bekreftet fra uavhengige kilder (jeg har ikke lett heller). Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 siden at så lite Drivere og viktig programvare ikke har støtte i Windows XP 64 bits så skal jeg kjøre Windows 32 bit enda litt til. selv på mitt AMD 64 system. liker at det meste er out of box. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå