- mOtz^ - Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hei, sitter her å grubler noe veldig nå. Det har seg slik at foreldra mine nettopp har investert i autopass avtalen, en avtale der man kan kjøre bil gjennom bomstasjoner hvor man ellers måtte betale for å kunne kjøre videre. Foreldra mine er dratt på ferie nå, så jeg har ikke fått tid til å spøre de om dette problemet, men jeg venter egentlig bare på en kraftig bot i posten, og en masse latter/mobb fra kameratene mine Men uansett; jeg og en kompis var på Svinesund igår for å hamstre litt til de kommende helger. Alt er jo helt nytt der ute, ombygd og gjort om. Vi kjører nye E6 til Sverige, og gamle tilbake, da vi på tilbakeveien fant ut at vi måtte betale bompenger. Jeg tenker selvfølgelig med en gang at bilen har jo autopass, og at jeg da bare kan kjøre rett igjennom, noe vi gjør. Men det angrer jeg på nå. Istede for å sikre seg med 18 spenn, så kan jeg nå lide med en bot som er betraktelig større. Det jeg fikk høre da familien min skrev seg inn i avtalen var at vi kunne kjøre strake veien til Oslo neste gang vi skulle besøke besteforeldra mine. På den turen er det jo to bomstasjoner. En på grensen Østfold (hvor jeg bor)/Akershus, og en Akershus/Oslo. Men betyr dette at jeg kan også kan bruke samme avtalen på svinesund - Sverige/Norge? Var på jobb idag, og forhørte meg litt om hva de andre trodde om dette. Men ingen viste nok om det, de trodde jeg bare kunne vente meg en saftig bot. Trenger sårt ett korekt svar nå, vil så vite! Uans. vil det meste av sommerferie lønna mi gå i dass:P Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Men betyr dette at jeg kan også kan bruke samme avtalen på svinesund - Sverige/Norge? Skal vel gå fint det? Du kan betale med brikken i alle AutoPASS-anlegg fra 1. februar 2004. Anleggene skiltes med AutoPASS i det som før het Abonnementsfeltet. I løpet av februar vil det være 22 AutoPASS-anlegg i Norge. Passeringer i andre bomstasjoner blir belastet forskuddsbeløpet eller fakturert hver måned. (http://www.autopass.no/newsread/news.asp?N=5016&L=1#spm7) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Vel, det går fint å bruke AutoPass i andre bomstasjoner har jeg hørt, men du må skynde deg hjem og betale regninga som kommer i posten når du kjører gjennom andre bomstasjoner enn de du «hører til». Det er i alle fall hva jeg har hørt.. Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Du kan bruke den overalt med mindre foreldrene dine har sperret brikken for andre bomstasjoner enn deres lokale. Du vil få en regning i posten etter en stund. Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Du kan betale med brikken i alle AutoPASS-anlegg fra 1. februar 2004. Anleggene skiltes med AutoPASS i det som før het Abonnementsfeltet. I løpet av februar vil det være 22 AutoPASS-anlegg i Norge. Passeringer i andre bomstasjoner blir belastet forskuddsbeløpet eller fakturert hver måned. (http://www.autopass.no/newsread/news.asp?N=5016&L=1#spm7) Den svarte vel godt nok egentlig. Tror jeg hvertfall ikke har gjort noe ulovelig, tiden vil vise. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 De fleste brikkene som er solgt i den siste tid, og så vidt jeg vet alle som blir solgt nå, har serienummer som begynner med L:31. Dette er ASB-brikker (AutoPass - Samordnet betaling), og kan benyttes i alle bompengeanlegg i landet. Kun i det området der avtalen er tegnet, gis det rabatt. Ved andre passeringer, belastes beløpet fullt ut. Når du kjører gjennom et autopass-felt, finnes det tre lys, som gir deg informasjon om hva som skjer: Grønn pluss indikerer "alt ok". Hvit pluss indikerer at passeringen er gyldig, men at abonnementet snart utløper. Ny giro er på vei. Gul strek angir at passeringen er ugyldig. Dette kan være fordi brikken er defekt, saldoen på brikken er null eller negativ, eller du har kjørt gjennom et annet bompengeanlegg uten å ha ASB. Håper dette var til hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå