IC7STORM Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hopp! Jeg lurer på hvorfor det er så mye Cache på mobile prosessorer i forhold til stasjonære. Til og med Celeron har fått tildelt 1mb. Selv har jeg 512kb på min egen Intel Pentium 4 2,8E. -John Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Pentium 4 600-serien har også 2MB L2 cache. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Det er vel fordi de bittesmå greiene skal ha like bra styrke som de svære beista sikkert Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hva hjelper all (det høres ikke så mye ut med 2MB) den cachen til? Lenke til kommentar
fossie Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (L2) cache er minne som er integrert i prosessorbrikken og som er mye raskere enn systemminnet (RAM). Synes å erindre at (L2) cache typisk er i størrelsesorden ca 4 ganger raskere enn RAM, og at omtrent 90% av operasjonene gjøres i cache uten at man må gå via RAM. Jo større cache, dess større operasjoner kan maskinen gjøre før den må gå omveien via det trege minnet. -Fossie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå