Gå til innhold

En utfordring til kr 3500-4000

Anbefalte innlegg

Halloen,

Skal prøve å skru sammen en decent game-PC på et ekstremt begrenset budsjett (trenger ingen mega-pc). Den nette sum er ca kr. 3500 - 4000 og jeg trenger følgende komponenter:

Hovedkort

CPU

Skjermkort

RAM

Forslag til gode sammensetninger tas imot med takk! :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. det der kan bli litt vanskelig. komplett selger jo sånn oppgraderingspakker da, med Hovedkort, CPU og Ram. billige pakker, men du må kjøpe skjermkort utenom.

dette er en ganske grei oppgraderingspakke:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302784&cks=PLC

og dette skjermkortet:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307191&cks=PRL

dette ser ut til å være et bra system. det er da en Pentium 4 prosessor med Hovedkort og ram. 512 MB ram.

lykke til.

det jeg har satt opp koster 4009 kr. da er også porto med.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Humm, kan da vel prøve på den da.

Hovedkort : Asus A8N-SLI nForce4 SLI S-939 950.-

Skjermkort : Club3D Geforce 6600GT 1450.-

CPU : AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz BOXED 1290.-

RAM : OCZ 1024MB Premier Dual Channel 950.-

Dette blir da : 4640.-

Dette er så rimelig som du burde gå for en gamingpc. 6600GT er det laveste jeg vil anbefale å gå i skjermkort og du "trenger" ett minimum av 1024mb ram. Du kan sikkert spare noen hundrelapper ved å gå for ett socet 754 istedenfor ett Socet 939 og å velge AGP skjermkort istedenfor PCIe.

Lenke til kommentar

lock-aze: har det faktisk slått deg at du går over 600 kr høyere enn budsjette hans? jeg ville faktisk ha allikevel kjøpt en sånn oppgraderingspakke og et annet skjermkort, istede for å kjøpe enkelt komponenter.

Lenke til kommentar

Men med et GeForce 6200 skjermkort er man ikke i nærheten av å kalle det gaming pc! Er enig i at GeForce 6600 er minimum. Har selv et R9800pro, funker helt fint i f.eks. FarCry, HL2, Doom3, BF2. Men tror nok det har nådd max av hva det klarer å drive. Prøvde å spille F.E.A.R. (beta) men da knelte det! Så gå for er GF6600 hvis du klarer å skrape sammen litt ekstra...

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

NEI, 9800PRO kan IKKE måle seg med 6600GT. Orker ikke lete tester nå, men, 6600GT kjører over 9800PRO.

Skal du ha noe av ATi som blir bedre enn 6600GT så vil jeg anbefale X800pro eller høyere. Tho, visse av disse kortene vil nesten alene sprenge hele budsjetett ditt. Ingen av dem er billigere enn 6600GT heller. (er ikke noen vits i å gå lavere enn 6600 GT som noen her anbefaler, da 6600 eller lavere ikke helt kan måle seg med 6600GT)

Grunne til at jeg "blåste" budsjettet. Er at jeg kvier meg for å anbefale deg noe til en "gamingpc" som jeg vet ville blitt dårlig. 512 mb ram er for lite, har prøvd å spille med det og merket ofte at det stopper en liten stund for så å fortsette igjen (dette er når spillet får for lite med ram å jobbe med og må swappe til harddisken (som igjen er mye tregere enn rammen) for å få nok minne)

Bare noen vennlige hint på veien.

Lenke til kommentar

jeg må si meg enig i forslaget tillock-aze. det går over grensa som er satt, mene skald u kutte mer så er eneste valget å kjøpe en ekelt 512 rambrikke nå og så kjøpe en til senere. skal du ha en brukbar gamingpc så er det vanskelig å komme lavere.

det går å kjøpe 754, mene da låser du deg bare fast med tanke på oppgradering. så det er i utgangspunktet ikke noe bra valg det heller

mene hold deg til amd i alle fall, det er litt billigere enn intel og er litt bedre til gaming

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...