tempo_c Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Har nylig kjøpt et sett fra Elkjøp med router/AP og en Wifi-USB dongle. Koblet opp til lillebrors pc, koblet i modem og alt skulle være i orden. Etter litt fikling med instillinger, fikk jeg om sider det trådløse til å fungere, men det var bare på hengende håret. Signalstyrken ligger på laveste mulig, hastigheten varierer mellom 2 og 11mbit, og nettet er utrolig ustabilt. Og det er tross alt bare 1 meter fri sikt fra AP til USB-dongel som henger i en lite skjøtekabel fra en hylle som peker rett mot AP'en. Har oppdatert driverne til AP, som heter TopCom SkyR@cer WBR 254G, og bruker de siste, W 1.3.6 tror jeg de het. Fant ingen nye drivere til TopCom USB 54 V2.. Kan man sjekke om det er AP eller dongelen der er noe feil med? Har dessverre ingen i reserve å kjøre en test med. Vært takknemlig for innspill på dette noe kjedelige problemet,. Endret 19. juli 2005 av tempo_c Lenke til kommentar
tempo_c Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Ingen som har peiling? Eller erfaringer med denne type router og USB-dongle? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Ingen som har peiling? Eller erfaringer med denne type router og USB-dongle? Det er lite annet du kan gjre enn og skifte kanal og skru av alt annet som måtte være trådløst i huset, hvis ingenting av dette nytter så må du få testet det mot fungerende utstyr en eller annen plass. Lenke til kommentar
tempo_c Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Har ingenting annet trådløst i leiligheta, og kanalene har jeg prøvd å skifte flere ganger. Noen tips til "beste" kanalen? Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg ville levert inn igjen, og kjøpt Linksys som Elkjøp også selger, hvertfall her i Bergen. Det skal ikke være så dårlig på 1m avstand. Enten er det feil på produktet, eller så er det dårlig kvalitet på det, jeg velger tro at Topcom er jalla, men det er min mening uten gidde lage diskusjon på det, det er kanskje noen som syns Topcom er bra, hva vet jeg. Legg ut litt mere penger og få noe som fungerer. Lenke til kommentar
runel Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Generelt vil jeg anbefale Linksys, men det lille jeg har av erfaring med Topcom er at det fungerer greit nok. Kjenner en som har Topcom Skyracer 7011b, billigutgave fra Elkjøp, og denne har en helt OK sendestyrke over litt avstand, så det kan nok være en feil med din router... Endret 19. juli 2005 av runel Lenke til kommentar
tempo_c Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Da er ny router og usb-dongle bestilt fra 3Com, pakkeløsning fra Komplett. Håper det fungerer bedre derfra Takker for innspill, kommer tilbake seinere med oppdatering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå