Oly Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Har en Epson TW10H widescreen projektor hjemme, og vurderer et rimelig hjemmekino-system til den (et slikt med både DVD spiller og høyttalere inkludert). Har sett litt på denne, som bare koster rundt 2500 kr på komplett.no med både DVD og VHS spiller intergrert. I tillegg kan spilleren kjøres i progressive-scan modus, slik at bildekvaliteten forbedres betraktelig. Det negative med dette hjemmekino-systemet er derimot at den ikke har noen form for komponent-utgang. Dette er for meg et problem, fordi både scart og s-video signaler er mye svakere enn komponent signaler. Det som undrer meg, er hvordan progressive-scan er mulig uten komponent uttak (kanskje via s-video uttaket, men tviler på slikt er mulig gjennon scart-uttaket på DVD-spilleren). Trur jeg muligens har funnet en løsning på dette, en såkalt SCART to Component Converter . Er det noen som har erfaringer med slike, og vet om de kan gjøre om scart-signaler til komponent-signaler vellykket nok, til å kunne kjøre filmer i progressive-scan modus gjennom komponent-inngangen på projektoren? (Ser at det er et JVC hjemmekinosystem til ca 3000 kr på komplett.no med komponent utgang, men uten VHS-spiller intergrert. Har mange gamle VHS-filmer og serier som jeg har lyst til å kose meg med også, i tillegg til DVD-filmer). PS: Har ikke høyttalere til projektoren, så derfor velger jeg hjemmekino-system fremfor en "ren" DVD-spiller. Edit: Skriveleif Endret 19. juli 2005 av Oly Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Leg til noen tusenlapper og kjøp det et bedre anlegg, ikke gå i samme felle som jeg, og kjøp katta i sekken. Det beste hadde vært hvis du hadde tatt en tur innom din nærmeste elkjede, og tatt en titt på hva de har å tilby. Et annleg til 2500,- er ikke noe å skryte av. Legg til 2k og få det et skikelig anleg som virkelig sparker rumpe. Kan anbefale deg denne Ellers kan du lese en liten test jeg har skrevet om dette her Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Nå skal jeg faktisk anbefale et JVC anlegg. Det skyldes faktisk at dette anlegget er helt genialt. Ektremt god lyd og det er seperat dvd og forsterker. JVC QPF30AL komplett hjemmekinopakke. Du burde virkelig gå for den i stedet for den du så på komplett. Det skyldes at her får du omnipolare bakhøyttalere. Dette betyr at du får et mye bedre bedre lydbilde og det er mye enklere å sette opp. Kan anbefale dette anlegget grunnet at jeg solgte slike da jeg jobbet i butikk før. Og prisen er ikke helt ille heller. Lå på 10.000kr da jeg jobbet i fjor sommer. Litt speccs: XV-N412S DVD-Video afspiller • Kompatible disc-formater: DVD-Video, DVD-RAM, DVD-RW (Video format), DVD-R, CD, SVCD, VCD, CD-R/RW, WMA/MP3/JPEG Digital Still (CD-R/RW) • PAL Progressive Scan kompatibilitet • Digital Direct Progressive Scan udgangssignal • Ultra-højtydende 1-chip AV-dekoder med Adaptive Geometrical Chroma Mapping • 192 kHz/24-bit audio D/A-konverter • 12-bit/108 MHz video D/A-konverter • DigiPure • Express Play Start • Rolling Pickup • VFP (Video Fine Processor): 8 parametre med 2 forindstillinger og 2 manuelle indstillinger • GUI (Graphical User Interface) skærm-menuer med høj opløsning • SCART med RGB • ZOOM under gengivelse (6 trin) • NTSC gengivelse på PAL-TV • Elegant, ultra Slim-Line design -- kun 44 mm høj RX-F10S Home Cinema kontrol-receiver • Stereo: 100 W x 2, 6 ohm ved 1 kHz, med 10% THD; Surround: 100 W x 6, 6 ohm ved 1 kHz, med 0,8% THD • Hybrid Feedback digital forstærker • Smart Surround opsætning version 2.0 • Dolby Digital EX/Dolby Digital/DTS/DTS-ES (Discrete 6.1/Matrix 6.1)/DTS NEO:6/DTS 96/24/Dolby Pro Logic II dekodere indbygget • Kompatibel med DVD multi-kanal audio (5.1-kanal indgang) • Virtual Surround Back • 3D-PHONIC • Audio Position • DAP til multi-kanal digitale kilder: THEATER 1/THEATER 2/HALL 1/HALL 2/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION • DAP til 2-kanal kilder: MONO FILM/THEATER 1/THEATER 2/HALL 1/HALL 2/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION/ALL CH STEREO • DSP digital equalizer • Tre 21-polede SCART terminaler • Video (komponent): 2 indgange og 1 udgang • 3D Headphone • Illumineret Multi-Brand A/V-STB-fjernbetjening • Farvekodede højttalerterminaler og kabelmærkater letter opsætningen SP-XF30 5-højttalersystem Front/Center/Surround • To 5,5 cm Full-Range enheder og 2 cm dome-diskant • Rundstrålende surround-højttalere • Fritstående front/surround-højttalere • Basrefleks-konstruktion, magnetisk afskærmning SP-SB100 Surround Back højttaler (ekstra tilbehør) • Kuglekarakteristik • 8 cm Full-Range Cone højttalere • Basrefleks-konstruktion, magnetisk afskærmning SP-DWF10 Aktiv subwoofer • Højeffektiv PWM digital forstærker (100 W) • Basrefleks-konstruktion • Magnetisk afskærmning • 16 cm bas • Indgang (phono) • Automatisk tænd/sluk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå