Gå til innhold

Litt av en dame


Johnx

Anbefalte innlegg

Ohh.. the flattery

Flattery? Hva i svarte er det?

Har jeg dreti meg ut nå? :p

Sorry.

Glemte å ha med denne i den forrige posten:

http://home.no/maggof/medaljestor.gif

 

Ta den i signaturen din

:hmm: Blir ikke klok.

 

---

 

 

Mener forresten at gutten sikkert ikke hadde noe imot det siden det også har gjentatt seg. 15år er uansett for mye her. Syns nesten ikke det burde bli fengsel i det hele tatt. (Kanskje litt pga mindreårig blablabla...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjærlighet mellom lærer og elev under den seksuelle lavalder er ikke lovlig.

 

Skjønner ikke hvorfor enkelte mener at hun skal slippe straff fordi hun er for pen, hun er like mye lærer, og har brutt regler og muligens utnyttet stillingen sin og den tilliten man får som lærer.

Lenke til kommentar
Kem er det som sier at hun ikke burde få straff da? Det er ulovlig ja men..... :/

Hun burde maks ha fått 1år eller noe men 15år er bare sykt!

Hvis det hadde vært en mannlig lærer og en kvinnelig elev da?

Det jeg og tenkte, tipper tråden hadde vært fylt med "Uff for en grisepervers lærer!" ol. hvis det hadde vært en mannlig lærer....

Lenke til kommentar
Kem er det som sier at hun ikke burde få straff da? Det er ulovlig ja men..... :/

Hun burde maks ha fått 1år eller noe men 15år er bare sykt!

Hvis det hadde vært en mannlig lærer og en kvinnelig elev da?

Sålenge det var frivillig for den yngre parten synes jeg ikke det er noen forskjell om den yngre er jente eller gutt.

 

Jeg mener ikke hun skal få slippe fengsel fordi hun er "pen", men 15 år er i drøyeste laget imo.

Lenke til kommentar
Det er faktisk forskjell på gutter og jenter. Gutter på fjorten år har som regel lyst til å ha sex med pene damer på 24 år, mens det er kanskje litt sjeldnere å se jenter på 14 år som har lyst til å ha sex med en mann på 24 år.

Gratulerer, du har nettopp argumentert for at det er lettere for kvinner å utnytte unge menn, sådan burde det vært strengere straff for slik seduksjon da det er enda mer asymmetri i forholdet.

 

Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling.

 

Hadde vel noe rett begge to.

Med mindre du siktet til en sekstenåring som voldtok et småbarn og ikke en som hadde frivillig sex med en jevnaldrende på 14-15 tror jeg nok du tok feil.

Lenke til kommentar

Vi leser ofte om lignende saker her hjemme, blant annet i diverse lokal aviser. Som regel får gutten i tjueårene noen års betinget og erstattningskrav. Noe jeg ser på som rett straff til en slik sak.

 

15 år er strafferammen i en slik sak der borte og jeg tviler ikke på at de hyperkristne-superkonservative kristne skriver DØD i alle medier.

Det jeg lurer på er hvorfor akkurat denne saken har fått SÅ stor oppmerksomhet internasjonalt... Er det noe jeg har gått glipp av? Denne type ting skjer jo hele tiden!(og da mener jeg folk blir ofte dømt for slike ting)

Lenke til kommentar
Vi leser ofte om lignende saker her hjemme, blant annet i diverse lokal aviser. Som regel får gutten i tjueårene noen års betinget og erstattningskrav. Noe jeg ser på som rett straff til en slik sak.

 

15 år er strafferammen i en slik sak der borte og jeg tviler ikke på at de hyperkristne-superkonservative kristne skriver DØD i alle medier.

Det jeg lurer på er hvorfor akkurat denne saken har fått SÅ stor oppmerksomhet internasjonalt... Er det noe jeg har gått glipp av? Denne type ting skjer jo hele tiden!(og da mener jeg folk blir ofte dømt for slike ting)

Hun er jo ikke bare en voksen person som har hatt sex med en mindreårig, hun er i tillegg læreren til denne gutten. Vel, var læreren går jeg ut fra.

Lenke til kommentar

jo, den er det.

 

Men politiet kan ikke dømme noen hvis f.eks. begge er 14 eller 15...

Tror også at det er "greit" hvis f.eks. en 16åring humper en 15åring, sålenge foreldrene til 15åringen ikke synes det er ett problem. (går på "Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling." klausulen)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...