sample Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Hei! Klarte ikke finne på en en emne tittel Jeg trenger hjelp med en skjema den skal se slik ut som det ser ut som på bilde under: etter å ha trykket på send skal den gå til et bestemt epost ([email protected]) og/eller vise på side 2 slik: Jeg er ikke så flink i php enda men blir snart håper noen kan hjelpe meg så jeg kan jobbe med denne scripten tusen takk. Endret 19. juli 2005 av sample Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) add.php: <?php #HTML form echo "<form method=post action=add.php>"; #Sjekker at alle inputboksene blir utfylt if ($navn && $produkt && $adresse && $pris && $uke) { #Åpner tekstfilen $fh = fopen("add.txt", "a"); #Skriver til teksfilen fwrite($fh, "$navn;"); fwrite($fh, "$produkt;"); fwrite($fh, "$adresse;"); fwrite($fh, "$pris;"); fwrite($fh, "$uke"); fwrite($fh, "\n"); fclose($fh); } #HTML input bokser for etternavn, fornavn, epost og addresse echo "<center><table>"; echo "<tr><td>Navn:</td><td></td><td><input type=text name=navn></td></tr>"; echo "<tr><td>Produkt:</td><td></td><td><input type=text name=produkt></td></tr>"; echo "<tr><td>Adresse:</td><td></td><td><input type=text name=adresse></td></tr>"; echo "<tr><td>Pris:</td><td></td><td><input type=text name=pris></td></tr>"; echo "<tr><td>Uke:</td><td></td><td><input type=text name=uke></td></tr>"; echo "</table><input type=submit name=add value=Send> <input type=reset value=Slett"; echo "</form></center><br>"; #(Teller) Skriver ut antall navn i tabellen $antall_navn = 0; if ($fh = fopen('add.txt','r')){ while (! feof($fh)) { if (fgets($fh,1048576)) { $antall_navn++; }}} print "<p>Det er $antall_navn navn i tabellen</p>"; #Skriver ut innholdet av tekstfilen og splitter opp innholdet av hver linje. echo "<table border=1 cellpadding=4 cellspacing=0>"; echo "<tr> <td bgcolor=lightgrey>Navn</td> <td bgcolor=lightgrey>Produkt</td> <td bgcolor=lightgrey>Adresse</td> <td bgcolor=lightgrey>Pris</td> <td bgcolor=lightgrey>Uke</td> </tr>"; #Lager en matrise av teksfilen $array = file("add.txt"); #Sorterer innholdet i tekstfilen $sorter = sort($array); #Splitter opp innholdet foreach ($array as $linje) { $del=split(";",$linje); echo "<tr> <td>$del[0]</td> <td>$del[1]</td> <td>$del[2]</td> <td>$del[3]</td> <td>$del[4]</td> </tr>"; } ?> </table> Endret 19. juli 2005 av YaNkEs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå