adsfiklam Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Skulle koble min eksterne 250 GB Freecom harddisk til PC-en i dag, men ingenting skjedde. Harddisken lagde ikke en lyd, lyset foran på harddisken lyste ikke og harddisken kom ikke opp i "Min datamaskin". Hva kan jeg gjøre for å redde filene jeg har på harddisken eller få den til å funke? Tusen takk for svar Endret 19. juli 2005 av yrjan Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Skulle koble min eksterne 250 GB Freecom harddisk til PC-en i dag, men ingenting skjedde. Harddisken lagde ikke en lyd, lyset foran på harddisken lyste ikke og harddisken kom ikke opp i "Min datamaskin". Hva kan jeg gjøre for å redde filene jeg har på harddisken eller få den til å funke? Tusen takk for svar Da har mest sannsynlig strømforsyninga til den eksterne disken din røket. Eller kretskortet til ata/sata -> usb-kontrolleren. Hadde det vært disken som var defekt ville mest sannsynlig lysene foran lyst. Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 funker den internt da ? Har ikke prøvd. Mister jeg ikke garantien da? Da har mest sannsynlig strømforsyninga til den eksterne disken din røket. Hadde det vært disken som var defekt ville mest sannsynlig lysene foran lyst. Var det jeg tenkte jeg og. Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 funker den internt da ? Har ikke prøvd. Mister jeg ikke garantien da? Snakket med Elkjøp og de skulle sende en faks til Freecom for å høre hvordan jeg kunne gjøre det. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Huska å sette i kontakten? Mål spenningen på strømpluggen som går inn i diskkabinettet. Den skal sansynligvis være 5V og/eller 12V. (Les på adapteret så ser du hva den skal være.) Er den død vet du jo hva feilen er. Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) funker den internt da ? Snakket med de på Elkjøp og de sa at det var umulig å koble til harddisken internt. Kan det være sant? Det de skulle gjøre var å sende harddisken til et verkstedet for å ta backup på CD-er og så får jeg en ny harddisk. Endret 21. juli 2005 av yrjan Lenke til kommentar
petterg Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 funker den internt da ? Snakket med de på Elkjøp og de sa at det var umulig å koble til harddisken internt. Kan det være sant? Det de skulle gjøre var å sende harddisken til et verkstedet for å ta backup på CD-er og så får jeg en ny harddisk. Du må skru den ut av boksen først. Inni der er det en kontroller og en helt vanlig harddisk for intern bruk. (Men du mister garantien når du åpner boksen.) Jeg ville ikke stolt på å at de klarer å ta backup. Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) funker den internt da ? Snakket med de på Elkjøp og de sa at det var umulig å koble til harddisken internt. Kan det være sant? Det de skulle gjøre var å sende harddisken til et verkstedet for å ta backup på CD-er og så får jeg en ny harddisk. Du må skru den ut av boksen først. Inni der er det en kontroller og en helt vanlig harddisk for intern bruk. Jeg skjønner hva du mener, men de på Elkjøp sa det var HELT umulig å koble til harddisken internt. Er du sikker på at det er mulig på alle eksterne harddisker? Endret 21. juli 2005 av yrjan Lenke til kommentar
petterg Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg skjønner hva du mener, men de på Elkjøp sa det var HELT umulig å koble til harddisken internt. Er du sikker på at det er mulig på alle eksterne harddisker? Du har flere typer harddisker / grensesnitt som har vært i solgt de siste 10 årene: 3,5" ATA (IDE), 2,5" ata, SATA, SCSI (i div varianter), Compact Flash (microdrive), og minnebrikker (av forskjellige varianter). Alt annet er kun forskjellige adaptere (usb / firewire) til et av de nevnte grensesnitt. Ser bort fra microdrive og minnekort. For disker over 120GB er det kun 3,5" ATA eller SATA som brukes. For eksterne usb/fw disker er det nesten garantert 2,5" ATA eller 3,5" ATA. Din disk er usb OG større enn 120GB altså er det 99% sikkert at det er en vanlig 3,5" ATA disk med et usb adapter. (Og husk du snakker med en butikk som må sende inn hele maskiner til rep dersom sikringen har gått.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå