lokeland Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Skal nå bruke 1000 (kanskje litt mer også?) av konfirmasjonspengene mine til å kjøpe meg en MP3spiller! Poenget er at den skal vare, med andre ord ønsker jeg kvalitet.. Er egentlig ikke merkefiksert, men styrer unna Apacer og Packard Bell! Kravene er: Min. 256mb, helst 512mb Ikke alt for stor God kvalitet God skjerm Funksjoner Driter egentlig langt i programvare.. God batterikapasitet (også viktig) .. Så, har sett fra før av sett på disse herlighetene: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19380 http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=NTMON-256 http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d2101&plid=2101 Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Først må jeg si at jeg har svært liten erfaring med MP3-spillere, og det jeg skriver er basert på personlig erfaring med min egen MP3-spiller. Jeg har hatt Creative MuVo V200 (512 MB-versjonen) rundt tre måneder nå, og er veldig fornøyd med den. - 512 MB minne (finnes også i 1 GB-versjon). - Størrelse: 36.5 x 74.5 x 15 mm (lengde x høyde x bredde). - Rimelig solid etter det jeg har erfart (har mistet den i gulvet et par ganger). - Fin skjerm med blå bakgrunnsbelysning - viser ikke artist, kun sangtittel (man jo endre mp3-taggen, men dette er ikke noe jeg gidder å gjøre). - Funksjoner: -- Spiller MP3 og WMA. -- Har FM-radio med automatisk kanalinnstilling. Radioen fungerer bra, men jeg må av og til "flytte" litt rundt på spilleren for å unngå skurring. -- Mikrofon - denne har relativt kort rekkevidde, og lydkvaliteten er ikke all verdens. Likevel grei å ha. -- Equalizer med 4 presets og en egendefinert med mulighet til å stille på "bryterne" selv. -- Mange forskjellige avspillingsrekkefølgemuligheter (random, repeat 1/alle, kun sanger i én mappe osv). -- Dersom man sorterer sangene i mapper, kan man velge hvilken mappe som skal spilles (funksjonen kalles "utelat mappe" for øvrig ). -- Norsk språk hvis man ønsker det. -- "Tastelås". -- Venstrehendte (eller sære høyrehendte folk ) har mulighet til å vende teksten på displayet opp-ned for å kunne betjene spilleren lettere. -- Bra oppbygget meny som styres med et lite hjul som kan dreies til høyre/venstre/trykkes inn. -- Medfølgende "beskyttelseskappe"/belteklips (se bilde). -- Hvite ørepropper (passet ikke inn i øret mitt i det hele tatt, så jeg skaffet meg noen Sony-propper). - Dersom du har Win XP (kanskje 2000 også (?)), er det bare å plugge den inn i USB-porten, og den fungerer som en flyttbar disk hvor du kan bruke drag & drop. - Brukbar batterikapasitet (10-15 timer etter erfaring). Benytter seg av 1xAAA-batteri, så det er lett å ta med noen ekstra i en bæreveske eller lomma o.l. Dette er en bra MP3-spiller Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Der har du min forrige MP3-spiller! Vil ha noe nytt selv om den absolutt er god.. Lenke til kommentar
gunnelus Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hva med en av disse: Samsung YP-MT6 512 MB fra kr 1181,- (1xAA batteri, 45 timers spilletid) Enox EMX-830 512 MB kr 1190,- (1xAAA batteri, 20 timers spilletid) iAUDIO U2 256MB tilbudspriskr 595,- (ord. kr 1130,-) (innebygd batteri, 20 timers spilletid) Eller en av disse dyrere modellene: iAUDIO G3 512MB kr 1299,- (1xAA-batteri, 45 timers spilletid!) iAUDIO 5, 512MB kr 1465,- (1xAAA-batteri, 20 timers spilletid) Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Synes den Samsungen blir litt klumpete, selv om 45 timers spilletid høres pent ut! Likte forøvrig dissa fra iAUDIO! Men hvordan er de på kvalitet? Så også ut som et veldig kronglete brukergrensesnitt på skjermen.. Edit: Har de radio og mulighet for stemmeopptak? Endret 20. juli 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Vostok.no Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Edit: Har de radio og mulighet for stemmeopptak? Hei Alle iAUDIO spillerne som er nevnt her har radio og stemmeopptak. Også opptak fra radio. I de fleste tester av iAUDIO mp3-spillere fremheves den gode lydkvaliteten. Kan nevne at iAUDIO 5, fikk "Best i test" på flashbaserte spillere i nummer 06/07-2005 (siste) av "Lyd og Bilde". Har også fått inntrykk gjennom å teste noen selv, og fra tilbakemeldinger at dette er bra kvalitet, som så mye annet fra S-Korea. Her kan du lese mer om spillerne: iAUDIO G3 iAUDIO 5 iAUDIO U2 Anbefaler også fansiden www.iaudiophile.net Endret 20. juli 2005 av Vostok.no Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Takk, takk.. Skal nok vurderer disse samtidig se om lommeboka strekker seg helt til den dyreste! Det kjipe er at jeg synes man kan forvente 1024mb av den dyreste.. Kan forresten noen lage en sammeligning av G3 og 5? Endret 20. juli 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Har funnet noe nytt her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311190&cks=PRL https://prisguiden.no/produkt/34813 Har hatt lignende sistnevnte og er fornøyd med den.. Er alikevel litt keen på en ny en å så TwinMOS'n! Virka jo stilig, men hvordan er den? Vet lite om TwinMOS untatt at minnebrikken fra TwinMOS som jeg har i maskinen nå suger katte! =S Lenke til kommentar
oPeq Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Der har du min forrige MP3-spiller! Vil ha noe nytt selv om den absolutt er god.. ^^ Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Gå for Iriveren dersom du er ute etter kvalitet. Det er suverent lite feil på iriver produkter. Endret 20. juli 2005 av eatshorts Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Har fått anbefalninger av den av en kamerat.. Står nok imellom en iRiver og iAUDIO nå! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Ble til en knall limegrønn Creative Zen Mini! La i litt ekstra penger (koster jo 1600).. Er fornøyd med kjøpet, hadde fått så lite for penga med en iRiver eller iAUDIO.. Men ikke med den jeg kjøpte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå