Stein Arne Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Har kun analog telefonlinje med gamle store 3-prongs uttak inn i leiligheten. Forbereder meg på ADSL og lurer på hva som er best. Å forlenge analoglinja 5m og sette CAT5 uttak på enden, eller kjøpe en telefonadapter og lengre ADSL kabel? Jeg kan bruke ledning til forlengelsen med tykkere ledere i enn det som er i ADSL kabelen. Det gamle telefonuttaket i veggen later til å være terminert med en motstand. Skal den bli værende, eller fjernes? Må jeg ha tilsvarende motstand i CAT5 uttaket istedetfor? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Har kun analog telefonlinje med gamle store 3-prongs uttak inn i leiligheten. Det gamle telefonuttaket i veggen later til å være terminert med en motstand. Skal den bli værende, eller fjernes? Må jeg ha tilsvarende motstand i CAT5 uttaket istedetfor? Du kan kjøpe en overgang fra gammelteleplugg til RJ45 og forlenge ledningen frem til modemet, motstanden kan du bare fjerne hvis den lager problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå