Gå til innhold

Hvor mange år har man krav på i VGS?

krizkriz

Anbefalte innlegg

Jeg har gått 4 år på skole nå, men det siste året gikk jeg vel bare et halvt år pga. en hjernerystelse som ødela for resten av skoleåret, så jeg slutta. Så da har jeg vel bare fullført 3 år... Hvor mange år har man krav på? Er det 3 eller 4 år i videregående opplæring... Og har jeg krav på det siste året om igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel slik at man har krav på 3 års videregående opplæring, innen fem år etter man går ut av grunnskolen. Etter det blir andre prioritert foran deg, meg bekjent. Vet ikke hvordan det er med yrkesrettede kurs der man har lærlingtid og slikt.

Lenke til kommentar
Er vel slik at man har krav på 3 års videregående opplæring, innen fem år etter man går ut av grunnskolen. Etter det blir andre prioritert foran deg, meg bekjent. Vet ikke hvordan det er med yrkesrettede kurs der man har lærlingtid og slikt.

Det stemmer. Fra man er ferdig med grunnskolen, har man 5 år på å fullføre vgs. Og som Fredrik skriver her, vil andre bli prioritert før deg etter at de 5 åra er "brukt opp". Det samme gjelder for yrkesretta linjer. Her har du også 5 år på deg til å fullføre de 2 åra kurset tar, eventuelt 3. Læretid kommer utenom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...