Gilje Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 For 1 og et halvt år siden kjøpte jeg ny WD harddisk. 200 GB 7200....Etter noen måneder begynte denne å fuske (det kom opp i windows at den og den filen er skadet, kjør chdisk). Jeg mistet mange filer. Men klarte å redde flesteparten av de. Jeg leverte harddisken inn, og jeg fikk en ny (for det var noe feil på den). Den nye hadde jeg vell like lenge. Så begynte den også å fuske. Denne gang formaterte jeg harddisken, og problemet var borte. Nå nettopp begynte harddisken å fylle seg opp igjen. Jeg hev mye filmklipp fra kameraet inn (dette tar jo stoooor plass). Plutselig begynte den å fuske igjen Etter at jeg restarta pc'en streiket den helt. Hvis jeg skal gå inn på den i explorer kommer meldingen "stasjonen D er ikke formatert, vil du formatere den nå". Ettersom jeg har masse filer som jeg helst ikke vil miste, har jeg ikke formatert den enda. Jeg skal levere den inn igjen. For det er fremdeles garanti på den. Men er det noen som vet hvordan jeg skal få reddet filene mine? Er det mulig? Hvis jeg formaterer den, kan jeg finne filene igjen med et recoveryprogram? Eller slettes absolutt alt på harddisken når den blir formatert? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
runjohan Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Du burde bruke et recoveryprogram før du gjør NOE som helst annet med disken og legge alt du klarer å gjenerobre over til en annen disk! Også skrive disken over i bios med nuller og sendte til reklamasjon. Formatering skal ikke skrive så mye data på disken så det er vel ikke krise (den lager tabeller og indekser og slikt mener jeg). Men et et recovery først! Lenke til kommentar
Gilje Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Men jeg klarer ikke å kjøre recovery når Windows tror at disken ikke er formatert vell? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Går fint det. Du kan søke her på forumet etter personer som har samme problem som deg, så finner du rimelig mange svar. Mange har prist seg lykkelig over et program som heter getdataback... check it out! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Get Data Back er et fint program, ja, har brukt set selv på en disk som alt var borte på. Lenke til kommentar
Asko Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Har hatt akkurat samme problem med en WD 250 gb, blei skada og måtte formatere to gongar før eg leverte den inn. Sete her no med en ny disk, men WD har tapt all tillit... dritt... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Har hatt akkurat samme problem med en WD 250 gb, blei skada og måtte formatere to gongar før eg leverte den inn. Sete her no med en ny disk, men WD har tapt all tillit... dritt... Ser det er veldig mange som har problemer med WD i denne størrelsen Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg har også samme problemet... Prøvde GetDataBack, men ut av 200GB kom det 500MB ut (Bare halve sanger). Lenke til kommentar
Gilje Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Da kjører jeg igang med getdataback! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
runjohan Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 PC File Inspector Recovery er et meget bra og gratis program. har hjulpet meg hver gang! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg har også samme problemet... Prøvde GetDataBack, men ut av 200GB kom det 500MB ut (Bare halve sanger). Rart! Fikk ut så godt som alt jeg ja. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Har selv brukt GetDataBack en gang en partisjon ble litt vraket under et kræsj.. men er jo noe verre når harddisken er fysisk skadet. Dog, en liten flamebat, har ikke folk lært at WD ikke funker no særlig bra enda? har selv brukt seagate siden 1995 uten problemer av noe slag.. og ser stadig vekk at folk har problemer med WD disker... Menmen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå