Gå til innhold

Min strømforsyning lager høyfrekvent lyd.

Anbefalte innlegg

Min Mist 480 WATT's PSU har begynt å lage en høyfrekvent lyd ala' typisk elektronikk støy (veldig iriterende...). Det jeg lurte på da, er dette noe som kan ha forekommet pga overbelastning? Har veldig mye "stasj" i kabinettet.

- 8 stk HD's

- Geforce 6800 LE

-CPU 2.8 Pentium 4

- IDE Kontroller kort

- HK ASUS P4C 800-E Deluxe

- 1.5 Gb ram (266 Mhz)

- Soundblaster Live lydkort.

- Ekspansjons kort for USB (4 USB porter)

- SPdif kort

- 5 stk kabinett vifter

- Firewire kort

- 2 stk USB 2 / 1 stk Firewire i front

- CPU kjøler Coolermaster Hyper 6

- 1 stk Gigabit nettverks kort

- + sikkert noen småting jeg har glemt

Bør jeg oppgradere min PSU, eventuelt hvor stor bør jeg ha?

På forhand takk. :roll:

Edit : har sjekka viftene (den i PSU'en også), og det er ikke det som lager lyden. Det er elektronikk støy.

Endret av MoNoXiDe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg er litt ute å går nå, men kan det være transformatorer/kondensatorer som vibrerer inne i forsyningen som lager sånne lyder?

Hadde slik høyfrekvent pipelyd på min gamle Q-tec 450W, men der var den ikke så veldig irriterende da det ble overdøvd av viftestøy. :blush:

Problemet løste jeg med å ta en limpistol (smeltelim) å limte fast rundt kondensatorer og slikt som sto inni.

Nå har jeg en 480W Mist og er meget fornøyd. Har ikke merket noe til støy fra den iallefall, og vil trygt anbefale Mist's forsyninger, kvalitetsmessig.

Det kan nok være slitasje ettersom den sikkert har ligget ganske høyt belastet som kan være skyld da.

Uansett, da ville jeg trygt anbefalt Mist's 500W. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, sitter her og vurderer 500 Watt'eren fra Mist.

Tror også lyden stammer fra "løse" elektronikk komponenter. Garantien har vel kanskje gått ut. Kjøpte den for 1 til 1.5 år siden. Uansett, mener dere 500 Watt holder til mitt oppsett? :ermm:

Edit : ingen vifter her som overdøver PSU lyden. Min PC er forholdsvis stille. Kjører 9 decible papst vifter, både på CPU kjøler og kabinett. Er VELDIG opphengt i lydnivå..

Endret av MoNoXiDe
Lenke til kommentar

en 480W burde egentlig holde fint. Den duringen kommer nok mest sannsynlig fra en kondensator som har tatt natta. Dette er ikke farlig, da PSU'en har et overskudd av kondensatorer til og beskytte seg selv. ( Ihvertfall MIST! ) Men er det så irriterende at du ikke kan leve med det, så skader det jo ikke og oppgradere psu'en non få watt når du først skal kjøpe ny :) ( Kommer bare systemet ditt til gode med økt stabilitet )

Lenke til kommentar

Stemmer det, er hos Microplex den ble kjøpt. Får vel ringe å høre med dem da... :yes:

OT : Er Mist 500 Watt mye roligere en 480 Watt'eren? Noen som vet?

Ser at de har bytta veldig mye komponenter de 2 imellom.

Edit : Vil bare si Takk for kjappe og innsiktsfulle svar!! :thumbup:

Keep up the good work forum guys!

Endret av MoNoXiDe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...