Gå til innhold

Vil disse DDR brikene fungere med min prosessor?

RamGuy

Anbefalte innlegg

Hei,

Hvis jeg anskaffer meg en pakke av: OCZ EL DDR PC-5000 Dual Channel Platinum DFI nF4 Special *EOL eller OCZ EL DDR PC-4800 Dual Channel Platinum Elite Edition minnekort. Vil det da fungere med mitt Abit NF7-S v.2.0 (ikke NF7-S2) hovedkort og min AMD Athlon XP 3200+ 2.2GHz Socket A prosessor?

Vil så kraftige minnekort kunne virke på mitt litt svake Abit NF7-S v.2.0 (ikke NF7-S2) hovedkort og min ikke alt for kraftige AMD Athlon XP 3200+ 2.2GHz Socket A prosessor?

Kan man egentlig bare velge hvilken som helst RAM brikke til alle hovedkort og prosessorer, bare det er DDR til AMD? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De vil fungere, men eg vil tro det er fullstendig overkill med så raske brikker på ditt hovedkort/prosessor. Du vil ikkje være i nærheten av å utnytte potensialet i minnet, og vil klare deg veldig fint med mye billigere brikker.

Med mindre du har tenkt å beholde brikkene når du oppgraderer til s9393 seinere er det bare tull å kjøpe de brikkene.

Lenke til kommentar
De vil fungere, men eg vil tro det er fullstendig overkill med så raske brikker på ditt hovedkort/prosessor. Du vil ikkje være i nærheten av å utnytte potensialet i minnet, og vil klare deg veldig fint med mye billigere brikker.

Med mindre du har tenkt å beholde brikkene når du oppgraderer til s9393 seinere er det bare tull å kjøpe de brikkene.

Okay,

Hvem av disse tre minnekortene burde jeg velge da? Og hvorfor?

En OCZ EL DDR PC-3700 Dual Channel Gold Rev 3 *EOL pris: 1'495,- kr. fra Netshop.no

Eller en OCZ EL DDR PC-3500 Gold GX Dual Channel pris: 1'795,- kr. fra Netshop.no

Eller en OCZ EL DDR PC-3200 Dual Channel Platinum Rev 2 pris: 1'750,- kr. fra Netshop.no

Hvem av de tre burde jeg velge til min ikke så alt for sterke "GAMING" PC?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...